• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed SFML - pomysł na losowy algorytm generujący obiekty w grze

Object Storage Arubacloud
0 głosów
174 wizyt
pytanie zadane 9 lipca 2018 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
zamknięte 11 lipca 2018 przez Jakub 0

Witam, piszę taką grę że mamy gracza, musi on uważać na spadające z góry bloki, wygląda to w uproszczeniu tak:

Mam tutaj problem  z obmyśleniem w miarę naturalnego algorytmu generującego te spadające przeszkody, jak to planuję zrobić:

<- na start mamy np. 2 bloki, wygenerowane są rzecz jasna dla y<=0 i losowego x ( mieszczącego się  w szerokości okna ). Każdy bloczek ma swoją własną prędkość. Spadają aż dojdą do odpowiedniego x ( poza obszar wyświetlania ), wtedy ponowie są przenoszone na y<=0, losowego x oraz mają na nowo ustalaną prędkość. I tak dalej...

<- pasuje jednak żeby ich liczba z czasem się zwiększała, jak dobrze to obmyślić? Czy może  z każdym obiegiem pętli generować nowy blok jeśli zostanie wygenerowana odpowiednia liczba losowa z zadanego przedziału? Może co równy odstęp czasu? A może generator ma się uruchamiać tylko wtedy gdy jakiś blok rozpoczyna proces spadania od nowa?

 

Nie raz sam kombinowałem ale mi to jakoś słabo wychodziło, czy są jakieś algorytmy opisujące sposób generowania obiektów w tego typu grach ( wiecie... tam gdzie omijamy jakieś samochody, asteroidy etc... ) ?

Dziękuje serdecznie za porady i pozdrawiam :)

 

komentarz zamknięcia: temat wyczerpany

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 9 lipca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 11 lipca 2018 przez Jakub 0
 
Najlepsza
To są już kwestie gameplayowe które zawsze sprowadzają się do metody prób i błędów - eksperymentowanie co wygląda/czuje sie fajnie. Spróbuj generowanie co losową (w jakichś przedziałach) wartość czasu, co równy odstęp czasu. Co iteracje czy n iteracji od razu bym sobie odpuścił, bo nie chcemy żeby gra działała inaczej na wolniejszej maszynie. Możesz też próbować wygenerować nowy blok - tzn. po jakimś czasie losujesz pozycje nowego bloku itd i sprawdzasz czy taki blok w ogóle będzie możliwy do wyminięcia przez gracza (i do sprawdzania potrzebujesz sobie troche pomyśleć nad jakimś sprytnym algorytmem)...  Możliwości jest tyle ile sobie wymyślisz.. mam nadzieje, że podrzuciłem jakiś nowy pomysł.
komentarz 9 lipca 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Dziękuje za odpowiedź, a zwłaszcza żeby nie generować nowego bloku na podstawie numeru iteracji. Na tym zawsze bazowałem i przez to moje stare gry ( i tekstowe i jedna z GUI ) nadają się do kosza. Teraz właśnie chciałem napisać może i dość prosty projekt ale już poprawnie.
komentarz 9 lipca 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Mechanika gry to jedno, chcę też w miarę dobrze obmyślić strukturę programu.

Co sądzisz o tym: https://forum.pasja-informatyki.pl/364605/czy-taka-struktura-programu-w-sfml-ma-prawo-bytu

Oczywiście o ile to pytanie da się zrozumieć ;)
komentarz 9 lipca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Wybacz, ale później (raczej dzisiaj :P) na to spojrzę, bo troche zdycham :D Juz tam byłem i przestraszyłem się ilości literek :D
komentarz 9 lipca 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Spoko, to w twojej woli jest w ogóle zapewnienie mi pomocy ;)

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 344 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 333 wizyt
pytanie zadane 14 maja 2018 w SPOJ przez coderCpp93 Gaduła (4,200 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 245 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...