Wybór Code::Blocks jako środowisko dla OSX'a jest pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Głównie z prostego powodu. C::B jest zapóźniony w rozwoju jeśli chodzi o wydania binarne dla OSX. Oczywiście jeśli chcesz możesz kompilować ze źródeł tylko ... po co? Wraz z systemem masz dostarczone środowisko IDE o nazwie Xcode. Zawiera wszystko czego potrzebujesz oraz nie wymaga dodatkowego zakupu.
Z systemem masz także dostarczone biblioteki do programowania począwszy od C (bo to pod spodem to system BSD) poprzez C++ (dostępne domyślnie 2 kompilatory: clang i gcc), obj-c, Swift, python, ruby (nie ma sensu wpisywanie całej listy bo jest długa...). Jeśli brakuje Ci języków/środowisk masz dostępny projekt homebrew oraz mac-ports (w uproszczeniu tyle pakietów co i w GNU/Linux a może i więcej :) ).
Dla OSX mogę polecić z "ogólnych IDE" (oprócz Xcode): QTcreator, Eclipse, NetBeans... Dla poszczególnych języków także jest ich wiele. Co do środowiska pracy dla programisty, OSX jest więcej niż zadowalający.