• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Operowanie na tablicy, czy samym obiekcie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
63 wizyt
pytanie zadane 21 czerwca 2018 w JavaScript przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Witam, będę planował bardziej ambitny projekt i chciałbym zrobić coś blisko profesjonalnemu, lecz potrzebuje pomocy z sposobem w jakim go wykonam.

 

Będzie zawierał żyjące stworzenia, które będą istnieć jako obiekt w tablicy.. I wlasnie, nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie.

chce aby każdy entity, istniejące stworzenie było obiektem w tablicy zawierającym dane o nim (w tym pozycja i obecny stan np. czy żyje aby można było zobaczyć funkcją potem isLive(x) jego stan.).

Umieszczanie żyjących stworzeń w jednej tablicy jest dobrym rozwiązaniem? Czy może do funkcji sterujących AI i innych przesłać sam obiekt, bez jego fizycznego zapisania w zmiennej/tablicy?

Jak się powinno takie entity ulegające czestej zmianie, aby na nich operować zapisywać w projektach takich jak gry? Czy może pomysł z tablicami jest dobry?

 

Prosiłbym o rady ew. pytania bo zagadnienie może być trudne do zrozumienia, a raczej o co mi chodzi.

Będę wdzięczny za odpowiedzi.
komentarz 21 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
A ile masz tych "stworzeń" mieć? Albo bazujesz na obiektach z takimi stworzeniami albo na strukturach danych opisujących taki byt. Pierwsze łatwe w utrzymaniu ale może mieć reperkusje w wydajności, drugie będzie szybkie ale z całą pewnością będzie miało reperkusje w utrzymaniu :)
komentarz 21 czerwca 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Pewnie będzie ich nie więcej niż 50, ale załóżmy że może być ich n, jak ktoś mi wcześniej udzielił odpowiedzi - js jest jednowątkowy więc wiem że w tym samym czasie zbyt wiele operacji sie nie wykona przy ogromnej liczbie obiektów, ale za to pozyskiwanie informacji i stałość fizyczna tego obiektu krążącego po funkcjach jest niestabilna i ciężka w utrzymaniu jak sam pisałeś.

Obecnie wybiore tablice bo mam mały projekt, ale zastanawia mnie jak powinno to wyglądać w większym np. takiej popularnej grze jaką są "klocki od micro$oftu" (zgodnie z art.13 nie mogę cytować) i ogólnie takie rozwiązania są interesujące
komentarz 21 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Jak ~ 50 to tablica obiektów powinna być ok. Chyba że te obiekty będą bardzo zasobożerne.

W przypadku większych aplikacji lub dużej ilości obiektów, czasem stosuje się wzorzec projektowy Flyweight połączony z cache. To ostatnie np. ze względu na szybsze wykrywanie kolizji lub innych tego typu problemów.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 375 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 357 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 179 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2020 w JavaScript przez maslokeeper01 Użytkownik (620 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,962 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...