• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Shared_ptr i dynamic_pointer_cast, zwraca empty choć nie powinien

Object Storage Arubacloud
0 głosów
138 wizyt
pytanie zadane 20 maja 2018 w C i C++ przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)
edycja 20 maja 2018 przez Łukasz Wasilewski

Cześć forumowicze!

Już nie jeden raz pomogliście mi uporać się z programistycznymi problemami i tym razem również liczę na Waszą pomoc. smiley

 

Posiadam w swoim programie następujące klasy:

accessories

enemies : accessories

chicken : enemies

box : accessories

chest : accessories

 

Posiadam również taką funkcję:

shared_ptr<accessories> map_level::objectsFactory(int type)
{
	shared_ptr<accessories> temp = nullptr;
	switch (TexNames(type))
	{
	case CHICKEN:
		temp = make_shared<accessories>(chicken());
		break;
	case CHEST:
		temp = make_shared<accessories>(chest());
		break;
	case COIN:
		temp = make_shared<accessories>(coin());
		break;
	}
	return temp;
}

Posiadam również 2 vectory:

	vector <shared_ptr <accessories>> objectsVector;
	vector <shared_ptr <enemies>> enemiesVector;

W zależności od obiektu, który zwraca objectsFactory() chciałbym umieścić dany obiekt do odpowiedniego wektora.

Próbowałem to zrobić tak:

shared_ptr<accessories> temp = objectFactory(type);

// rzutowanie w dół
shared_ptr<enemies> isEnemie = dynamic_pointer_cast<enemies, accessories>(temp);

if (isEnemie)
{
	enemiesVector.push_back(isEnemie);
else
{
	objectsVector.push_back(temp);
}

Problem w tym, że dla obiektu który jest chicken powyższe rzutowanie zwraca wskaźnik isEnemie jako stan empty, a więc wszystko wrzuca mi do tego drugiego wektora.

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc i wskazówkę.  

 

komentarz 20 maja 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)

Problem w tym, że dla obiektu który jest chicken powyższe rzutowanie zwraca isEmpty jako dosłownie empty

O co chodzi z isEmpty i dosłownie empty? 

komentarz 20 maja 2018 przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)

Pomyłka, isEmpty to isEnemie, natomiast empty to wartość tego shared_ptr.

Już poprawiam :) 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 20 maja 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
edycja 20 maja 2018 przez RafalS
 
Najlepsza
temp = make_shared<accessories>(chicken());

Te linijki tworzą zawsze obiekt typu accessories. make_shared robi obiekt typu T z przekazanych argumentów. Więc w tym przypadku tworzysz accessories(chicken()). Konstruktor kopiujący obiektu accessories od obiektu chicken. To przechodzi bo klasa bazową chicken jest wlasnie accessories. I koniec końców fabryka zawsze zwraca Ci obiekt typu accessories.

Zmień te linijki na coś takiego to zadziała:

temp = shared_ptr<chicken>(new chicken());

ewentualnie jak lubisz make_shared to:

temp = make_shared<chicken>();


A tak na marginesie - opieranie przebiegu programu na sprawdzaniu typu dynamicznego przy pomocy RTTI to bardzo kiepskie rozwiązanie projektowe. Jeśli musisz użyć czegoś takiego to znaczy, że źle rozplanowałeś dziedziczenie.

komentarz 20 maja 2018 przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)

Dziękuję za pomoc oraz wyjaśnienie. Wszystko oczywiście już działa, a ja znów się czegoś nauczyłem. smiley

Poszedłem też za radą i zmieniłem delikatnie strukturę programu, tak, że teraz zapisuje każdy obiekt w pliku mniej więcej tak:

int type; float x, y; bool isEnemie

A swoją fabrykę obiektów rozdzieliłem dodając fabrykę potworów. Łatwym kosztem pozbyłem się więc rzutowania. 

Jeszcze raz dzięki! smiley

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 129 wizyt
pytanie zadane 5 września 2019 w C i C++ przez DamianW Bywalec (2,080 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 96 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2017 w C i C++ przez Dominik Kulis Użytkownik (720 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 118 wizyt
pytanie zadane 29 czerwca 2018 w PHP przez niezalogowany

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...