• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zapis statystyk gracza do pliku po wyjściu z programu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
242 wizyt
pytanie zadane 12 maja 2018 w C i C++ przez Foxit Nowicjusz (120 p.)
edycja 12 maja 2018 przez Foxit

Cześć

Mam pewien problem. Stworzyłem prostą grę - Kamień Papier Nożyce i chciałbym wyświetlić (po wybraniu drugiej opcji w menu) statystyki gracza z jego wszystkich rozegranych gier oraz z aktualnej sesji (to drugie już zrobiłem). 

Chodzi o to że po wygraniu gry zostawałaby ona dodana do liczby wszystkich wygranych gier w pliku. Po wybraniu opcji statystyk z menu chce odczytać z pliku ilość wygranych, przegranych i remisów niezależnie od tego czy program był zamykany czy nie. Na podstawie tego chcę zrobić procentowy stosunek wygranych do przegranych, ale z tym sobie już poradzę ;)

Znalazłem taki temat który prawdopodobnie jest rozwiązaniem tego problemu: https://forum.pasja-informatyki.pl/38285/dodawanie-liczb-w-pliku-txt   jednak nie wiem jak to zaimplementować do tego programu...

Tutaj daję cały kod bo nie wiem co konkretnie będzie potrzebne:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <fstream>

using namespace std;

int choice; //wybór w menu gry
int ingamemenu; //menu po ukonczeniu gry
int movement; //ruch gracza
int bot_movement; //ruch bota
int win_counter=0; //licznik zwyciestw
int lose_counter=0; //licznik przegranych
int draw_counter=0; //licznik remisow

void InGameMenu() //menu po wybraniu opcji w menu glownym (patrz main())
{
    cout << "      Rock Paper Scissors" << endl;
    cout << "Kamien - 1, Papier - 2, Nozyce - 3" << endl << endl;
    cout << "Wybierz numer ruchu: ";
    cin >> movement;
    cout << endl;
}

void Bot() //losuje ruch komputera, wypisuje go oraz sprawdza kto wygrał; zapisuje statystyki
{
    bot_movement = rand()%3+1;
    
    if(bot_movement == 1 && movement == 1)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral kamien." << endl;
        draw_counter++;
        cout << "Remis" << endl;
    }
    if(bot_movement == 1 && movement == 2)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral kamien." << endl;
        win_counter++;
        cout << "Wygrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 1 && movement == 3)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral kamien." << endl;
        lose_counter++;
        cout << "Przegrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 2 && movement == 1)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral papier." << endl;
        lose_counter++;
        cout << "Przegrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 2 && movement == 2)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral papier." << endl;
        draw_counter++;
        cout << "Remis" << endl;
    }
    if(bot_movement == 2 && movement == 3)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral papier." << endl;
        win_counter++;
        cout << "Wygrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 3 && movement == 1)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral nozyce." << endl;
        win_counter++;
        cout << "Wygrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 3 && movement == 2)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral nozyce." << endl;
        lose_counter++;
        cout << "Przegrana" << endl;
    }
    if(bot_movement == 3 && movement == 3)
    {
        cout << "Przeciwnik wybral nozyce." << endl;
        draw_counter++;
        cout << "Remis" << endl;
    }
}

int main()
{
    srand(time(NULL));
    cout << "Menu Gry" << endl;
    cout << "1. Graj" << endl;
    cout << "2. Zobacz statystyki" << endl;
    cout << "3. Zakoncz program" << endl;
    cin >> choice;

    do
    {
        switch(choice)
        {
            case 1:
            {
                system("cls");
                InGameMenu();
                Bot();

                cout << endl << "Co chcesz zrobic?" << endl;
                cout << "1. Zagraj ponownie!" << endl;
                cout << "2. Wroc do menu" << endl;
                cout << "3. Zakoncz program" << endl;
                cin >> ingamemenu;

                if(ingamemenu == 2)
                {
                    system("cls");
                    main();
                }
                break;
            }

            case 2:
            {
                system("cls");
                cout << "Statystyki podczas tej sesji:" << endl;
                cout << "Wygrane: " << win_counter << endl;
                cout << "Przegrane: " << lose_counter << endl;
                cout << "Remisy: " << draw_counter << endl;
                int x;
                cout << endl << "Nacisnij dowolna liczbe, aby wrocic do menu." << endl;
                cin >> x;

                system("cls");
                main();
            }

            case 3:
            {
                exit(0);
            }
            default:
            {
                system("cls");
                cout << "Wybrales zla liczbe. Sprobuj jeszcze raz." << endl << endl;
                main();
            }
        }
    }while(ingamemenu == 1);

    return 0;
}

Z góry dzięki za pomoc ^^

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 13 maja 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
  1. strumieniem std::ifstream wczytujesz z pliku wszystkie zapisane wcześniej wartości (początek programu)
  2. zwiększasz odpowiednio te wartości (w czasie gry).
  3. zapisujesz strumieniem std::ofstream dane z powrotem do pliku (koniec programu).

O to chodzi?

komentarz 13 maja 2018 przez Foxit Nowicjusz (120 p.)

Tylko jak zwiększyć te wartości? Mój plik .txt wygląda tak:

Zera to kolejno: wygrane, przegrane, remisy. Chcę dodać do tych wartości +1 za każdym razem gdy gra zostaje wygrana, przegrana lub zremisowana. Po prostu informacje takie jakie zbiera mi int win_counter, lose_counter i draw_counter mają iść do pliku i tam zostać a nie do ramu; a gdy program uruchomię ponownie i np. wygram to ma to być znowu dodane. Później getlinem wydrukuje te wartości w konsoli jako statystyki gracza ze wszystkich gier niezależnie od tego czy program był zamykany czy nie.  

komentarz 13 maja 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Tylko jak zwiększyć te wartości?

No przecież napisałem jak! Do czytania i zapisywania wartości używasz odpowiednio operatora >> i <<.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 282 wizyt
pytanie zadane 13 listopada 2022 w C i C++ przez piotr_domanski Bywalec (2,080 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 130 wizyt
pytanie zadane 12 listopada 2022 w C i C++ przez piotr_domanski Bywalec (2,080 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 346 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2020 w C i C++ przez Hubertius Bywalec (2,970 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...