Cześć, Głowię się nad taką rzeczą:
Mam program, który zawiera obiekty3D opisane jako obiekty zawierające tablicę zmiennych typu Face (czyli jakby ściany obiektów 3D) a każdy face, składa się z minimum 3 wierzchołków.
Wszystko, ok, potrafię stworzyć przeróżne obiekty, wyświetlić je itp., ale mam problem z kolizjami.
Jak się do tego zabrać?
Wydaje mi się, że warunek sprawdzający czy wystąpiła kolizja, powinien sprawdzać, czy jakakolwiek ściana (face) obiektu A przecina jakąkolwiek ścianę obiektu B. To nie jest problem.
Ale załóżmy, że chcę, aby Po nastąpieniu kolizji obiektów A i B, obiekt A "obciął się". Czyli jakby odjąć obiekt B od obiektu A.
Nie wiem czy wystarczająco jasno się wyraziłem :D
To tak jakbym miał obiekt A i zaraz obok postawię obiekt B, ale tak aby na siebie nachodziły, to obiekt A przycina się tak, aby nie "wchodzić" już w obiekt B.
Jak to obliczyć? Jak znając wszystkie ściany obiektów (opisane jako tablice wierzchołków) wyznaczyć nowe ściany, po "przycięciu"?