• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

implementacja "skoku" obiektu przy użyciu 2 timerów c++ builder 6

Object Storage Arubacloud
0 głosów
189 wizyt
pytanie zadane 29 kwietnia 2018 w C i C++ przez zelia Nowicjusz (150 p.)

Witam. 
Piszę sobie grę pokroju flappy birda i mam problem z implementacją skoku. 

Zamysł jest taki, że ptaszek ciągle leci w na ukos w dół i lewo bądź prawo i skok zmienia to na chwilę, dajmy na to że na sekundę zamiast w dół, leci w górę. Wydawało mi się to banalne do zrobienia ale coś nie działa. 

Kod lotu wygląda na timerze tak: 

void __fastcall TForm1::RuchPrawoTimer(TObject *Sender)
{
            Ptaszek->Left+=10;
            Ptaszek->Top+=10;

}

natomiast zmiana po wciśnięciu spacji była by taka:

 

void __fastcall TForm1::FormKeyPress(TObject *Sender, char &Key)
{
if(Key == VK_SPACE)
{
   SkokG->Enabled=true;
   Sleep(1000);
   SkokG->Enabled=false;



}
}

void __fastcall TForm1::SkokGTimer(TObject *Sender)
{
Ptaszek->Top-=10;

}

 

 

No i efekt jest taki, że zamiast skakać, program mi zasypia, ptaszek miejsca nie zmienia a potem leci dalej. Domyślam się, że to wina tego sleepa, ale jak inaczej ustawić wyłączenia timera po jakimś czasie? No i nadmienię jeszcze, że nie chce używać tej funkcji, że jak spacja jest przytrzymana to leci w górę a jak puszczę to leci w dół bo nie o to w takich grach chodzi :D 

Problem wydaje mi się banalny ale rozwiązanie stale mi umyka :<

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.  

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 29 kwietnia 2018 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
wybrane 29 kwietnia 2018 przez zelia
 
Najlepsza

Zrób po prostu tak. Że masz zmienną velocityY (Prędkość w ruchu do góry i na dół) i velocityX (Prędkość w bok).
Do zmiennej velocityY odejmuj ciągle np. 1. W ten sposób dostaniesz przyspieszenie w dół. Im dłużej spada, tym szybciej spada. Przy naciśnięcie Spacji, zamień wartość velocityY, np na 10
 

if(space)
    velocityY = 10;

W ten sposób, po kliknięci spacji, ptaszek poleci od razu do góry i zacznie zwalniać, a potem spadać, przez to, że ciągle odejmujesz te 1, od tego velocityY.
A no i ciągle musisz przesuwać tego ptaszka, o wartość tych zmiennych.
 

ptaszek.move(velocityX, velocityY);

 

komentarz 29 kwietnia 2018 przez zelia Nowicjusz (150 p.)
Fajny pomysł, dzięki :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 867 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 736 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,651 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...