• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[C++ Builder] przenoszenie dynamicznie utworzonych obiektów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
488 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2018 w C i C++ przez GeraltZRivii Nowicjusz (120 p.)

Witam!

Próbuję zrobić grę karcianą podobną do gwinta z Wiedźmina 3. Wczytuje z plików dane o kartach i dynamicznie tworzę na ich podstawie karty w ręce. Dynamicznie tworzę również puste miejsca, w których można te karty umieścić. Niestety nie wiem jak zrobić przeciąganie i upuszczanie tak utworzonych obiektów.

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "gwint.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
using namespace std;
string intToStr(int n)
{
     string tmp, ret;
     if(n < 0) {
      ret = "-";
      n = -n;
     }
     do {
      tmp += n % 10 + 48;
      n -= n % 10;
     }
     while(n /= 10);
     for(int i = tmp.size()-1; i >= 0; i--)
      ret += tmp[i];
     return ret;
}
AnsiString stringtoAnsi(string s)
{
        AnsiString as;
        as = s.c_str();
        return as;
}

class karta
{    public:
   char gora_dol;
   int sila;
   int rzad;
   std::string nazwa;
   std::string opis;
   void wczytaj(const int numer)
   {
        char znak;
        int s,r;
        std::string nazwa1; std::string opis1;
        std::string nr;
        nr=intToStr(numer);
        nr=nr+".txt";
        ifstream plik;
        string R = nr;
        char * S = new char[R.length() + 1];
        std::strcpy(S,R.c_str());
        plik.open(S);

       // while(plik>>s>>r>>nazwa1>>opis1)
      // while(plik>>s>>r>>nazwa1>>opis1)
       while(plik>>s>>nazwa1>>opis1)
        {
            //gora_dol=znak;
            this->sila=s;
            //this->rzad=r;
            this->nazwa=nazwa1;
            opis=opis1;
        }
        plik.close();
   }
};

__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{

}

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
        karta t;
        vector<karta> kolekcja;
       for(int i=0;i<5;i++)
       {///karty do przenoszenia
             t.wczytaj(i);
             kolekcja.push_back(t);
            TImage *card = new TImage (this);
            card->Parent=this;
            card->Width= 105;
             card->Height=133;
             card->Hint=stringtoAnsi(t.nazwa+"\n"+t.opis+"\nSila:"+intToStr(t.sila));
             card->Name="D_reka_"+i;
             card->ShowHint=true;
             card->HelpType=htContext;
             card->Enabled=true;

             card->Picture->LoadFromFile(stringtoAnsi("C:\\Obiektowo\\gwint\\"+(intToStr(i)+".bmp")));
             card->Top=640;
             card->Left=120+((i)*128);
             card->Visible=true;

             card->Cursor=crHandPoint;
             card->DragCursor=crDrag;

       }
       for(int i=0;i<5;i++)
       {
                  TEdit *r1_moc = new TEdit (this);
                  r1_moc->Parent=this;
                  r1_moc->Height=21;
                  r1_moc->Width=41;
                  r1_moc->Visible=true;
                  r1_moc->Top=755;
                  r1_moc->Left=180+((i)*128);
                  r1_moc->Color=clGreen;
                  r1_moc->ReadOnly=true;
                  r1_moc->Text=stringtoAnsi(intToStr(kolekcja[i].sila));
       }
       for(int i=0;i<10;i++)
       {///wolne miejsca do upuszczania kart(card)
                TImage *r1_wolne = new TImage (this);
                r1_wolne->Parent=this;
                r1_wolne->Width= 105;
                r1_wolne->Height=133;
                r1_wolne->Picture->LoadFromFile("C:\\Obiektowo\\gwint\\empty.bmp");
                r1_wolne->Top=400;
                r1_wolne->Left=100+(i*128);
       }
}

 

1
komentarz 3 kwietnia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
std::string nr;
...

string R = nr;
char * S = new char[R.length() + 1];
std::strcpy(S,R.c_str());
plik.open(S);

Muszę przyznać, że nieźle Ci to wyszło :P Nie prościej tak:

std::string nr; 
... 
plik.open(nr.c_str());

?

 

Użyłeś new, ale o delete[] zapomniałeś.

 

intToStr możesz prościej zaimplementować:

string intToStr(int n)
{
	std::ostringstream oss;

	oss << n;
	return oss.str();
}

 

To tak nawiasem...

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 635 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2015 w C i C++ przez mikra25 Użytkownik (580 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 258 wizyt
pytanie zadane 16 września 2017 w Programowanie przez Qnk Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 285 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2017 w C i C++ przez qsoll Początkujący (440 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...