• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

program sprawdzający ile jest liczb pierwszych w przedziale od n1 do n2 źle działa

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,291 wizyt
pytanie zadane 2 lutego 2018 w C i C++ przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam

Jestem studentem pierwszego roku informatyki. W związku z tym ,że nadchodzi dużymi krokami egzamin z podstaw programowania postanowiłem  sobie ,że w ramach nauki do egzaminu zrobię raz jeszcze zadania , które robiliśmy 

przez cały semestr na laboratoriach jednak postanowiłem je troszeczkę przerobić. Postanowiłem każde zadanie robić na funkcjach  mimo tego że zadanie tego nie wymaga , żeby jak najlepiej nauczyć się funkcji ale do rzeczy.

Mam takie oto zadanie:Wprowadź liczbę całkowitą N. Sprawdź, ile liczb z zakresu 2..N jest liczbami pierwszymi.

Napisałem taki oto kod programu :

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
int czy_pierwsza(int n)
{
    int i;
     for(i=2;i<sqrt(n);i++)
    {
        if(n%i==0)
        {
            return(0);
                break;
        }

    }
    return(1);
}
void ile_liczb(int n1,int n2)
{
    int i , ile=0;
    for(i=n1;i<n2;i++)
    {
        if(czy_pierwsza(i)==1)
        {
            printf("  %d\t",i);
            ile=ile+1;
        }
    }
     printf("\nW podanym przedziale jest %d liczb pierwszych \n\n",ile);
}
int main(void)
{
    int n1,n2;
    printf("podaj dolny zakres: ");
    scanf("%d",&n1);
    printf("Podaj dolny zakres: ");
     scanf("%d",&n2);
     printf("Liczby pierwsze w zakresie od %d do %d to: \n",n1,n2);
     ile_liczb(n1,n2);
     system("pause");
    return (0);
}