• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML Poradnik

0 głosów
2,795 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia 2018 w C i C++ przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
Dobry, od dłuższego czasu chce tworzyć coś innego niż konsolowe proste programy, chciałbym stworzyć prostą grę itp. Zainstalowałem bibliotekę sfml, wszystko fajnie tylko poradnik mi się skończył ;D, nie zna ktoś poradnika o sfml jak tworzyć np proste gry, lub cokolwiek co dało by mi obycie w tej bibliotece?
komentarz 18 stycznia 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Z jakiego poradnika korzystałeś?
1
komentarz 18 stycznia 2018 przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
4
komentarz 18 stycznia 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Tu masz dużo lepszy kurs: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/

Częściowo się pokrywa ale zawiera nieco więcej materiału (wszystko pokazuje też od lepszej strony wraz z konkretnymi przykładami). Jest to tłumaczenie orginalnego kursu ze strony SFML. Tu masz już dość sporo informacji, dalej materiały będziesz musiał chyba czerpać z angielskojęzycznych stronek.
1
komentarz 8 lutego 2018 przez niezalogowany

@Jakub ja z kolei odsyłam do https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.4/ bo ten co podałeś był pisany przeze mnie jeszcze za czasów sfml 2.0 i nie gwarantuje jego aktualności ;)

2 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 18 stycznia 2018 przez Ehlert Ekspert (215,070 p.)

http://gameprogrammingpatterns.com

Ta książka to chyba must have, must read zanim napiszesz cokolwiek. Po przeczytaniu patrzysz na różne problemy zupełnie z innej perspektywy. 

Nie ma tam nic konkretnie związanego z SFMLem. Pod tą bibliotekę warto sięgnąć po:

  • SFML Blueprints
  • SFML Essential
  • SFML Game Development

Książki drogie, ale kto szuka ten znajdzie. Oczywiście wersję demo pdf.  

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2018 przez CPP_Newbie Użytkownik (770 p.)

Oprócz tego, co zostało już podane, mogę polecić książkę Johna Hortona - Beginning C++ Game Programming. Same obecnie ją przerabiam. Autor w prosty sposób wyjaśnia niuanse SFML oraz koncept programowania gier. W książce przedstawione są trzy gry, które tworzymy krok po kroku.

Polecam.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 578 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2018 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 387 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia w C i C++ przez konrad_ Nowicjusz (120 p.)
+4 głosów
0 odpowiedzi 275 wizyt
pytanie zadane 31 lipca 2023 w Nasze projekty przez Bondrusiek Maniak (61,460 p.)

93,608 zapytań

142,531 odpowiedzi

323,002 komentarzy

63,099 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...