• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Red Hat - RHA200

Object Storage Arubacloud
0 głosów
356 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Q7V Gaduła (4,250 p.)
Cześć, jestem w 3 klasie technikum informatycznego, radzę sobie całkiem dobrze, z materiałem jestem zawsze do przodu, interesuję się IT. i po prostu lubię "wiedzieć więcej". Docelowo chciałbym rozwijać się w kierunku sysadmin, jednak bądźmy poważni... Nie mam szans na nawet stanowisko "młodszego admina" po technikum. Dlatego pomyślałem żeby zrobić RHA200, mam na myśli kurs w trybie rapid, podstawy linuxa znam dobrze, parę kwestii oczywiście bym obadał lepiej i wychodzi taniej... ZNACZNIE TANIEJ... 5000 zł w porównaniu do około 20 tysięcy za wszystkie ścieżki po kolei...

Nie wiem czy takie coś ma sens, ale potencjalny pracodawca będzie miał jako taki dowód na jakieś umiejętności, to wygląda teoretycznie lepiej aniżeli samo gołe technikum i marny certyfikat cisco, który jest nic nie warty... :/

Z linuxem mam styczność od dziecka, był to pierwszy system jaki poznałem. Polubiłem go, używam na co dzień.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 21 grudnia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,710 p.)
Cisco switching and routing. Marny i nic nie wart. Dobre sobie.

Ogarnij dobrze dwie dystrybucje. Debian i coś Jeszcze. Potem stawiaj po kolei na tym wszystko. DNS, ssh, dhcp, apache z różnymi modułami, mysql, PostgreSQL, redis, node. Naucz się to konfigurować przynajmniej podstawy. Do tego konfiguracja firewalla, IPtables, wykorzystywanie Nginxa jako proxy. No i potem wirtualizacja czyli vmware, KVM itp.

Ogólnie nie łap się za certyfikat dopóki nie masz wiedzy i umiejętności które dają swobodę do pewnego stopnia w posługiwaniu się serwerami.

Polecam wszystkie listy z Githuba pod tytułem sysadmin awesome.
komentarz 21 grudnia 2017 przez Q7V Gaduła (4,250 p.)