• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML nie działa Code::Blocks

Object Storage Arubacloud
0 głosów
901 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2017 w C i C++ przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
edycja 5 listopada 2017

Całą konfiguracje przeprowadzam jak w internecie. Przy wczytywaniu tekstur wyskakuje mi taki błąd:
 

||=== Build: Debug in ,jvsu (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(Sprite.cpp.obj)||In function `ZN2sf8DrawableC2Ev':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\Sprite.cpp|37|multiple definition of `sf::Sprite::Sprite()'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000261.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(Transformable.cpp.obj)||In function `ZN2sf13TransformableD2Ev':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\Transformable.cpp|49|multiple definition of `sf::Transformable::~Transformable()'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000110.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(Texture.cpp.obj)||In function `ZNSt12_Vector_baseIhSaIhEEC2EjRKS0_':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\Texture.cpp|62|multiple definition of `sf::Texture::Texture()'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000295.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(Texture.cpp.obj)||In function `ZN2sf7TextureD2Ev':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\Texture.cpp|96|multiple definition of `sf::Texture::~Texture()'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000298.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(Texture.cpp.obj)||In function `ZN2sf7Texture12loadFromFileERKSsRKNS_4RectIiEE':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\Texture.cpp|210|multiple definition of `sf::Texture::loadFromFile(std::string const&, sf::Rect<int> const&)'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000277.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-graphics-s-d.a(RenderTarget.cpp.obj)||In function `ZN2sf12RenderTarget5clearERKNS_5ColorE':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Graphics\RenderTarget.cpp|100|multiple definition of `sf::RenderTarget::clear(sf::Color const&)'|
jvsu\lib\libsfml-graphics-d.a(d000062.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-window-s-d.a(Window.cpp.obj)||In function `ZN2sf6Window5closeEv':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Window\Window.cpp|153|multiple definition of `sf::Window::close()'|
jvsu\lib\libsfml-window-d.a(d000040.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-window-s-d.a(Window.cpp.obj)||In function `ZNK2sf6Window6isOpenEv':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Window\Window.cpp|170|multiple definition of `sf::Window::isOpen() const'|
jvsu\lib\libsfml-window-d.a(d000096.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-window-s-d.a(Window.cpp.obj)||In function `ZN2sf6Window9pollEventERNS_5EventE':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Window\Window.cpp|186|multiple definition of `sf::Window::pollEvent(sf::Event&)'|
jvsu\lib\libsfml-window-d.a(d000049.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-window-s-d.a(Window.cpp.obj)||In function `ZN2sf6Window7displayEv':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Window\Window.cpp|365|multiple definition of `sf::Window::display()'|
jvsu\lib\libsfml-window-d.a(d000043.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-window-s-d.a(VideoMode.cpp.obj)||In function `ZN2sf9VideoModeC2Ejjj':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\Window\VideoMode.cpp|47|multiple definition of `sf::VideoMode::VideoMode(unsigned int, unsigned int, unsigned int)'|
jvsu\lib\libsfml-window-d.a(d000083.o)|| first defined here|
jvsu\lib\libsfml-system-s-d.a(String.cpp.obj)||In function `ZN2sf6StringC2EPKcRKSt6locale':|
D:\sfml-release\_Sources\SFML\src\SFML\System\String.cpp|68|multiple definition of `sf::String::String(char const*, std::locale const&)'|
jvsu\lib\libsfml-system-d.a(d000060.o)|| first defined here|
||error: ld returned 1 exit status|
||=== Build failed: 25 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 7 second(s)) ===|


 

O co chodzi???

shead: wrzuciłem log do bloku kodu

komentarz 5 listopada 2017 przez niezalogowany

Całą konfiguracje przeprowadzam jak w internecie.

Nam to nic nie mówi, podaj kod

komentarz 5 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
#include<SFML\Graphics.hpp>
 
int main()
{
    sf::RenderWindow renderWindow(sf::VideoMode(800,600,32), "Obrazki i tekst");
 
    sf::Texture texture;
    texture.loadFromFile("obrazek.png");
 
    sf::Sprite image;
    image.setTexture(texture);
 
    sf::Event windowEvent;
 
    while(renderWindow.isOpen())
    {
        renderWindow.clear(sf::Color(0,0,255,255));
 
        while(renderWindow.pollEvent(windowEvent))
        {
            if(windowEvent.type == sf::Event::Closed)
            {
                renderWindow.close();
            }
        }
 
        renderWindow.draw(image);
 
        renderWindow.display();
    }
}
komentarz 5 listopada 2017 przez niezalogowany
Wstaw go specjalny bloczek {...}
komentarz 5 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
#include<SFML\Graphics.hpp>
 
int main()
{
    sf::RenderWindow renderWindow(sf::VideoMode(800,600,32), "Obrazki i tekst");
 
    sf::Texture texture;
    texture.loadFromFile("obrazek.png");
 
    sf::Sprite image;
    image.setTexture(texture);
 
    sf::Event windowEvent;
 
    while(renderWindow.isOpen())
    {
        renderWindow.clear(sf::Color(0,0,255,255));
 
        while(renderWindow.pollEvent(windowEvent))
        {
            if(windowEvent.type == sf::Event::Closed)
            {
                renderWindow.close();
            }
        }
 
        renderWindow.draw(image);
 
        renderWindow.display();
    }
}

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 5 listopada 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

libsfml-graphics-s-d.a
libsfml-graphics-d.a


libsfml-window-s-d.a
libsfml-window-d.a


libsfml-system-s-d.a
libsfml-system-d.a

Nie załączyłeś przypadkiem podwójnie bibliotek?

komentarz 5 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
Raczej nie, gdyż okno działa i dopiero tworzenie sprita daje błąd. Testowałem wywalając różne fragmenty kodu
komentarz 5 listopada 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
To przetestuj poprawnie linkując... Linkujesz jednocześnie do bibliotek przeznaczonych dla dynamicznego i dla statycznego linkowania.
komentarz 6 listopada 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

@noel1402, jeśli nie, to dlaczego w logach są wymienione dwie wersje bibliotek .a?

0 głosów
odpowiedź 5 listopada 2017 przez Filip Kowalski Początkujący (260 p.)
Jeśli nie jesteś specjalnie do Code:Block'a przywiązany to mógłbyś się na Visual Studio przerzucić i zainstalować SFML'a tak jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=JIad3X3PX6o Przy takich ustawieniach mi wszystko działa :)
komentarz 5 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
edycja 5 listopada 2017 przez noel1402
Próbowałem, ale mam za słabego kompa. Przy 2 Gb ramu zgrywało się 14 godzin a potem nie chciało się odpalać. Ale co zrobić, nowego nie dostane (2 gimnazjum).Musze więc zostać przy CodeBloksie, chyba że polecisz inne mniejsze środowisko.
komentarz 6 listopada 2017 przez Filip Kowalski Początkujący (260 p.)
Jedyne z mniejszych które mi się na myśl nasuwają to VS Code ale tam raczej SFML'a zainstalować się nie da. Znalazłem jeszcze takie coś do CodeBlocka: https://www.youtube.com/watch?v=AkrbLqP_5tg

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 641 wizyt
pytanie zadane 24 października 2017 w C i C++ przez noel1402 Użytkownik (630 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 297 wizyt
pytanie zadane 1 listopada 2017 w C i C++ przez Haker2004 Użytkownik (590 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 474 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2015 w C i C++ przez TakIoKoder Bywalec (2,560 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...