• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ SFML - Przeciwnik idzie w stone gracza i omija przeszkody - Gra Zombie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
287 wizyt
pytanie zadane 22 sierpnia 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
edycja 23 sierpnia 2017 przez draghan
Witam! Robię grę o zombiakach, jak na razie movement zombie jest w pliku enemy.cpp, i w void updateMovement(), jest generowana losowa liczba od 1 do 5, i w zależności od niej przeciwnik może sie poruszać losowo, ostatnio zrobiłem w updateMovement() ale tym razem dla naszej postaci, view, i teraz chciałbym zrobić takie coś, że przeciwnik zamiast chodzić losowo zbliża się w naszym kierunku, kiedy nastąpi kolizja gracz traci hp. Oprócz tego mape zrobiłem poprostu w gimpie o rozmiarze 3000x2000, jeden "klocek" to 50x50, kolizje ze scianami chciałbym rozwiązać pustym sf::Rectangle rect, który pokryje się z wtopioną w tło ścianą,drzewami itp, i zombie oczywiscie musi jakoś ten klocek ściany ominąć, wyobrażam sobie to prawie identycznie jak w grze z linku poniżej, ale linki do pobrania kodu i samej gry wygasły, jak mam to rozegrać?

 

https://forum.pasja-informatyki.pl/105493/zombie-arena-gra-w-sfml
komentarz 23 sierpnia 2017 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
Jedno słowo - pathfinding.
komentarz 23 sierpnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
edycja 23 sierpnia 2017 przez criss
W profilu autora zalinkowanego tematu jest link do jego githuba :P https://github.com/pietrzakacper/ZombieArena/
komentarz 23 sierpnia 2017 przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
Jak tą magie zaimplementować? Google zbytnio mi tego nie mówi
komentarz 23 sierpnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Dałem ci direct link do kodu XD czego jeszcze potrzebujesz
komentarz 23 sierpnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
W sumie nie patrzylem w kod, ale jak teraz ogladam filmik to mysle, że ta gierka ci sie nie przyda. Myślę, że zombie po prstu idą w strone wyrwy w murze i po jej przejściu zmieniają target na gracza i tyle.
komentarz 23 sierpnia 2017 przez niezalogowany

Tu się złe rzeczy dziejom:

void Zombie::ruch(Time czas, vector <Zombie> &tab, vector<RectangleShape> &walls)
{
...
 boids_vector = (Vector2f((float)-sin(angle*M_PI / 180)*speed*(float)czas.asSeconds(), (float)cos(angle*M_PI / 180)*speed*(float)czas.asSeconds())) + collision(tab,czas, walls);
    body.move(boids_vector);
 ...

}
komentarz 23 sierpnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
No piękne to nie jest :D
komentarz 23 sierpnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

A do @Artur Koniec - zapoznaj się z algorytmami Dijkstry i A* (A Star) (to chyba dwa najważniejsze), pogoogluj, pooglądaj na YT jak to ludzie wykorzystują w kontekście gamedevu. Nie czuje się na siłach więcej ci pomóc niestety. Może tutaj też się czegoś dowiesz.

komentarz 23 sierpnia 2017 przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
Dzięki za linka! jedyne co przydatne jak narazie :v

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 224 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
+21 głosów
6 odpowiedzi 1,279 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2016 w Nasze projekty przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 289 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2015 w C i C++ przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...