• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Grid/Tile movement

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
170 wizyt
pytanie zadane 19 sierpnia 2017 w Java przez ThunderEagle Nowicjusz (200 p.)

Witam,

Zacząłem robić grę RPG, idzie całkiem niezle, ale...
Próbuje zrobić tak by moja postać chodziła całymi kratkami (grid system). Przykład takiego chodzenia można znalezć np. w grze Tibia czy Pokemony.
Problem leży w tym, że moja postać zamiast się poruszać pixelami (pokonywać drogę), można powiedzieć, że się teleportuje, co zle wygląda i nie tego chcę.

Tak wygląda mój system chodzenia aktualnie, ale nie mam pojęcia jak sprawić by postać zamiast się teleportować pokonywała tą drogę. (Próbowałem różne timery, sleep czy pętle for, ale nie działało, albo nie umiałem tego zrobić)
 

public void moveX() throws InterruptedException{
      
        
         if(xMove > 0){ // MOVING RIGHT
             
             
             int tx = (int) (x + xMove + bounds.x + bounds.width) / Tile.TILEWIDTH;
             
             //Checks for collisions
             if(!collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y) / Tile.TILEHEIGHT )
                     && !collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y + bounds.height) / Tile.TILEHEIGHT )){
                 
                 
                 //tileSize = 64
                 x += tileSize;
                 
                 
             
         }else{
                x = tx * Tile.TILEWIDTH - bounds.x - bounds.width -1;
             }
             
         }else if(xMove < 0){ //MOVING LEFT
                 
             int tx = (int) (x + xMove + bounds.x) / Tile.TILEWIDTH;
             
             if(!collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y) / Tile.TILEHEIGHT)
                     && !collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y + bounds.height) / Tile.TILEHEIGHT)){
            
                 
                   x -= tileSize;
                
         }else{
             x = tx * Tile.TILEWIDTH + Tile.TILEWIDTH - bounds.x ;
         }
         }
         
    }

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 191 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2019 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 390 wizyt
pytanie zadane 8 października 2017 w Java przez kuba_kuba Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 813 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)

93,379 zapytań

142,380 odpowiedzi

322,533 komentarzy

62,734 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...