• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Grid/Tile movement

Object Storage Arubacloud
0 głosów
148 wizyt
pytanie zadane 19 sierpnia 2017 w Java przez ThunderEagle Nowicjusz (200 p.)

Witam,

Zacząłem robić grę RPG, idzie całkiem niezle, ale...
Próbuje zrobić tak by moja postać chodziła całymi kratkami (grid system). Przykład takiego chodzenia można znalezć np. w grze Tibia czy Pokemony.
Problem leży w tym, że moja postać zamiast się poruszać pixelami (pokonywać drogę), można powiedzieć, że się teleportuje, co zle wygląda i nie tego chcę.

Tak wygląda mój system chodzenia aktualnie, ale nie mam pojęcia jak sprawić by postać zamiast się teleportować pokonywała tą drogę. (Próbowałem różne timery, sleep czy pętle for, ale nie działało, albo nie umiałem tego zrobić)
 

public void moveX() throws InterruptedException{
      
        
         if(xMove > 0){ // MOVING RIGHT
             
             
             int tx = (int) (x + xMove + bounds.x + bounds.width) / Tile.TILEWIDTH;
             
             //Checks for collisions
             if(!collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y) / Tile.TILEHEIGHT )
                     && !collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y + bounds.height) / Tile.TILEHEIGHT )){
                 
                 
                 //tileSize = 64
                 x += tileSize;
                 
                 
             
         }else{
                x = tx * Tile.TILEWIDTH - bounds.x - bounds.width -1;
             }
             
         }else if(xMove < 0){ //MOVING LEFT
                 
             int tx = (int) (x + xMove + bounds.x) / Tile.TILEWIDTH;
             
             if(!collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y) / Tile.TILEHEIGHT)
                     && !collisionWithTile(tx, (int) (y + bounds.y + bounds.height) / Tile.TILEHEIGHT)){
            
                 
                   x -= tileSize;
                
         }else{
             x = tx * Tile.TILEWIDTH + Tile.TILEWIDTH - bounds.x ;
         }
         }
         
    }

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 144 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2019 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 366 wizyt
pytanie zadane 8 października 2017 w Java przez kuba_kuba Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 785 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...