• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Szczegóły dotyczące aplikacji mobilnych

0 głosów
175 wizyt
pytanie zadane 26 lipca 2017 w Telefony i tablety przez informatyk204 Nowicjusz (120 p.)
Witam,

Aktualnie zajmuję się pisaniem gry na Androida, po czym zamierzam napisać bliźniaczą na system iOS.
Zaczynając od tej pierwszej, chcę wykorzystać możliwość monetyzacji i przy zainteresowaniu użytkowników, trochę na niej zarobić.
Jednak, tu zwracam się do Was – doświadczonych kolegów.
Podczas poszukiwań informacji spotkałem wiele sprzecznych danych dotyczących kwot, które są wypłacane za klikanie w reklamy przez użytkowników (CPC), a także ich wyświetlanie (CPM), samych sposobów monetyzacji oraz sposobu rozliczania z Google.
Powiedzcie mi, proszę, jak to wypada w praktyce?
Wiem, że np. na platformie Google AdMob mogę ustalić sobie rodzaje reklam, a także poprowadzić konkretne kampanie reklamowe, za które to ja płacę i które mają zareklamować mój projekt. Jak to wygląda i kiedy reklamy pojawiają się w mojej aplikacji (tu grze)? Czy wiąże się to z kosztami pośredniczymi dla Google, poza samą opłatą za umieszczenie aplikacji w Sklepie Google? Jak to się ma do moich zarobków? Czy mogę również wybrać JAKIEGO typu reklamy pojawiają się w mojej grze i czy przypływy z nich pochodzą z CPC / CPM?
Znalazłem informacje, że średnie zyski z CPC wynoszą 0,09$ za kliknięcie, a z CPM jest to ok. 5$ za 1000 wyświetleń reklamy. Czy te dane są rzeczywiste i to mój faktyczny zysk?
Tudzież w kwestii iOS, czy możliwe jest tu użycie Google AdMob czy też są inne odpowiedniki na ten system?

Z góry dzięki za każdą, konkretną i faktyczną odpowiedź. :D

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 27 lipca 2017 przez Bartłomiej Mirek Bywalec (2,310 p.)
Zajmij się stworzeniem dobrej gry, która się przyjmie a nie rozmyślaj o pieniądzach. Nie twórz już sobie obrazu w głowie gdzie wydałeś dobrą grę i zarabiasz na niej krocie bo możesz się zawieść.
Tak wiem, to nie jest to czego chciałeś, ale może Ci się przydać.
0 głosów
odpowiedź 27 lipca 2017 przez KubenQPL Maniak (58,270 p.)
Po co pisać dwa razy kod? Mogłeś wybrać bibliotekę/silnik umożliwiający eksport na obie platformy (Libgdx, Unity).

Zarobki z kliknięcia zależą od tego w jakim kraju (a właściwie na jakim rynku reklamowym) ktoś kliknął, np kliknięcie ze stanów może cie dać nawet około 20 centów a zaś z polski zdaża się że jest za 1 cent. Co do wyświetleń to chyba tylko za te reklamy z nagrodą (te co trzeba obejrzeć do końca) płacą za wyświetlenia, w innych za wyświetlenie nie dostajesz nic.

Nie licz że zbijesz kokosy, byś musiał mieć tak około 100 (może nawet więcej) użytkowników dziennie to może by kliknął taki odsetek że zarobiłbyś miesięcznie ten mininalny limit do wypłaty (100$).

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 207 wizyt
pytanie zadane 16 czerwca 2018 w Offtop przez Kurkuma Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
4 odpowiedzi 395 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 119 wizyt
Porady nie od parady
Publikując kody źródłowe korzystaj ze specjalnego bloczku koloryzującego składnię (przycisk z napisem code w edytorze). Nie zapomnij o ustawieniu odpowiedniego języka z rozwijanego menu oraz czytelnym formatowaniu kodu.Przycisk code

62,438 zapytań

108,589 odpowiedzi

226,699 komentarzy

36,002 pasjonatów

Przeglądających: 74
Pasjonatów: 9 Gości: 65

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...