• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed [SFML]Usuwanie Sprite'a

Object Storage Arubacloud
0 głosów
282 wizyt
pytanie zadane 14 maja 2017 w C i C++ przez redie Obywatel (1,490 p.)
zamknięte 14 maja 2017 przez redie

Cześć, potrzebuję pomocy z jedną rzeczą, podczas walki z przeciwnikiem, jak go pokonam chcę go usunąć (na stałe) z planszy. Mam aktualnie zanik pamięci i nie wiem jak to zrobić. W funkcji action zmieniam jego typ na DEFAULT (czyli, nie powinno się nic rysować w tym miejscu po wywołaniu kolejnych funkcji)

Wstawię kawałki kodu, gdzie ingeruję w modyfikację przeciwników:

bool Engine::action(View& viewMenu)
{
	bool typ;
	if (npc1->action(window, &viewMenu, font,player,&typ)) {
		this->flaga = 0;
		if (typ) {
			pair<int, int> temp;
			npc.NPCMap[position.y][position.x].type = NPC::DEFAULT;
			npc.NPCMap[position.y][position.x].interactable = false;
			temp = updateMap();
			updateMapNPC(temp);
			this->canMove = true;
		}
		return false;
	}
	return true;
}

/////////////

void Engine::setMap()
{
	string name = "level_" + to_string(this->player->getcurrentLevel()) + ".txt";
	cout << this->player->getcurrentLevel();
	// wczytanie mapy i ustawienie wskaŸnika
	if (!level.loadFromFile(name)) {
		cout << "[ERROR] Problem z zaladowaniem poziomu do pamieci!n";
		return;
	}

	if (!tPlayer.loadFromFile("Data/Graphic/Male.png")) cout << "[error] gracz jest nagi!";
	tPlayer.isSmooth();
	this->player->setPosition(level.startX * TILE_SIZE, level.startY* TILE_SIZE);
	this->player->setTexture(tPlayer);


	npc.setMonster(level.getHeight(), level.getWidth(), level);
	pair<int, int> temp;
	temp = updateMap();
	updateMapNPC(temp);
	window->setView(*viewGame);
}

//////////////

void Engine::updateMapNPC(pair<int,int> temp)
{
		for (int y = 0, h = temp.first;y < HEIGHT;y++) {
			for (int x = 0, v = temp.second;x < WIDTH;x++) {
					if (npc.NPCMap[h][v].type == NPC::MONSTER)
					{
						spriteNPC[y][x].setPosition(v*TILE_SIZE, h*TILE_SIZE);
						spriteNPC[y][x].setTexture(texture2[npc.NPCMap[h][v].type]);
					}
					if (npc.NPCMap[h][v].type == NPC::TRADER)
					{
						spriteNPC[y][x].setPosition(v*TILE_SIZE, h*TILE_SIZE);
						spriteNPC[y][x].setTexture(texture2[npc.NPCMap[h][v].type]);
					}
					if (npc.NPCMap[h][v].type == NPC::BOSS)
					{
						spriteNPC[y][x].setPosition(v*TILE_SIZE, h*TILE_SIZE);
						spriteNPC[y][x].setTexture(texture2[npc.NPCMap[h][v].type]);
					}
				v++;
			}
			h++;
			
		}
}

////////////////
w funkcji rysowania:

for (int y = 0; y < HEIGHT; y++) {
		for (int x = 0; x < WIDTH; x++) {
				window->draw(spriteNPC[y][x]);
		}
	}

/////////////


 

komentarz zamknięcia: Szybciej wpadłem na pomysł :D

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 14 maja 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Myślę że najlepiej będzie usunąć go po prostu z wektora.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 143 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2019 w C i C++ przez WojtaZio23 Użytkownik (660 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 370 wizyt
pytanie zadane 22 czerwca 2018 w C i C++ przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 207 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...