• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dodawanie nazw graczom [C++]

Object Storage Arubacloud
0 głosów
154 wizyt
pytanie zadane 18 kwietnia 2017 w C i C++ przez Alex.Cooper Początkujący (280 p.)

Dzień Dobry 

Chciałabym się zapytać, jak można było by dodać nazwy graczom, by ona później wyświetlała się, gdy dany gracz ma zareagować?

#ifndef OCZKO_H
#define OCZKO_H
#include "talia.h"
#include "czlowiek.h"
class Oczko
{
    string tablica_nazw;
    string nazwa_gracza;
    int liczba_graczy;
    Talia *t;
    Gracz *g[];
    Czlowiek *c[];
public:
    Oczko();
    ~Oczko();
    void graj();
};

#endif // OCZKO_H
#include "oczko.h"
#include <iostream>
using namespace std;
Oczko::Oczko()
{
    t=new Talia(52);
    t->wartosciOczko();
    cout<<"Podaj ilosc graczy: ";
    cin>>liczba_graczy;
    string nazwa_gracza;
    string *tablica_nazw;
    tablica_nazw=new string[liczba_graczy];

    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
    {
        g[i]=new Gracz;
        c[i]=new Czlowiek;
        cout<<"Podaj nazwe swojego gracza: ";
        cin>>nazwa_gracza;
        tablica_nazw[i]=nazwa_gracza;

    }

    //g[0]=new Gracz;
    //g[1]=new Czlowiek;
}

Oczko::~Oczko()
{
    delete t;
    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
       { //if(g[i]!=NULL)
            delete g[i];
            delete c[i];
           // delete tablica_nazw[i];
    }
}

void Oczko::graj()
{
    t->tasuj();


    bool warunek;
    do
    {

        warunek=false;
        for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
        {

            if(/*g[i]!=NULL &&*/ g[i]->czyNastepna())
            {
                warunek=true;
                g[i]->dodajKarte(t->dajKarte());
            }
        }
    }while(warunek);
    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
    {
        //if(g[i]!=NULL)

          g[i]->wyswietl();
            cout<<"Punkty: "<<g[i]->policzPunkty()<<endl;

    }

}








 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 18 kwietnia 2017 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale wystarczy żebyś miał zmienną która przechowywała by numer osoby, która aktualnie ma ruch i wystarczyło by wyświetlić jej nazwę.
komentarz 18 kwietnia 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
switch byl by fajnym rozwiazaniem, nazwa gracza od 1-4 i switch przelacza
komentarz 18 kwietnia 2017 przez Alex.Cooper Początkujący (280 p.)
Ale jak, by to mogło wyglądać w czasie gry, jakoś nie mogę sobie to wyobrazić. Zawsze kojarzyłam switcha jako opcję, że to użytkownik ma coś wybrać.
1
komentarz 18 kwietnia 2017 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
no nie wiem, wedlug mnie nie potrzebny jest tutaj switch.

cout<<nazwa_gracza[ktory];

i po kazdym ruchu gracza inkrementujesz 'ktory', gdy jest rowny liczba_graczy-1 to =0.
komentarz 18 kwietnia 2017 przez Alex.Cooper Początkujący (280 p.)

Zrobiłam coś takiego, że do konretnego indeksu przypisałam nazwę, stworzyłam taką tablicę nazw, tylko nie wiem czemu w żadnym miejscu nie chce mi się ona wyświetlić, nie wiem czemu? 

#include "oczko.h"
#include <iostream>
using namespace std;
Oczko::Oczko()
{
    t=new Talia(52);
    t->wartosciOczko();
    cout<<"Podaj ilosc graczy: ";
    cin>>liczba_graczy;
    string nazwa_gracza;
    string *tablica_nazw;
    tablica_nazw=new string[liczba_graczy];

    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
    {
        g[i]=new Gracz;
        c[i]=new Czlowiek;
        cout<<"Podaj nazwe swojego gracza: ";
        cin>>nazwa_gracza;
        tablica_nazw[i]=nazwa_gracza;

    }

    //g[0]=new Gracz;
    //g[1]=new Czlowiek;
}

Oczko::~Oczko()
{
    delete t;
    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
       { //if(g[i]!=NULL)
            delete g[i];
            delete c[i];
           // delete tablica_nazw[i];
    }
}

void Oczko::graj()
{
    t->tasuj();


    bool warunek;
    do
    {

        warunek=false;

        for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
        {
           

            if(/*g[i]!=NULL &&*/ g[i]->czyNastepna())
            {
                warunek=true;
                
                g[i]->dodajKarte(t->dajKarte());
                
            }
        }
    }while(warunek);
    for(int i=0;i<liczba_graczy;++i)
    {
        //if(g[i]!=NULL)

          g[i]->wyswietl();
            cout<<"Punkty: "<<g[i]->policzPunkty()<<endl;

    }

}








 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 429 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 173 wizyt
pytanie zadane 10 czerwca 2020 w C# przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 375 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...