• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

przesuwanie sie mapy w borland c++ builder

Object Storage Arubacloud
+1 głos
896 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2017 w C i C++ przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
Witam, głowię się już nad tym około tydzień, chciałbym zrobić gre rpg w c++ builder 6 od borlandu, i mam całą mechanikę w głowie, levelowanie, walka, klasy, wszystko, tylko moim największym problemem jest wymyślenie jak miała by działać mapa? Chodzi mi o to że mapa jest w obrazie około 100000x100000 ale widać tylko np. 1000x1000, nasza postac zawsze by była na środku. Czy ktoś da radę pomóc? Obejrzałem całą serie strukturalnego i obiektowego c++ i nie mam pojęcia jak to napisać

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 10 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
wybrane 12 lipca 2017 przez Artur Koniec
 
Najlepsza
Artur, @j23 dobrze Ci radzi. Zastosuj inne narzędzie niż to IDE "z brodą". Było, minęło, fajnie było ale się zestarzało.

Co do problemu dużej mapy. Zainteresuj się wzorcem projektowym Flyweight (polska nazwa... Pyłek.. zabił bym za te nazwę :-/) https://en.wikipedia.org/wiki/Flyweight_pattern https://pl.wikipedia.org/wiki/Py%C5%82ek_(wzorzec_projektowy) https://sourcemaking.com/design_patterns/flyweight

Co do innych wzorców, będę mógł coś doradzić jak więcej powiesz o mechanice tej gry. Zależy co będą robiły NCP'y poza planszą jak bohater jest wyświetlany. Pewnie jakieś kreacyjne wzorce będą przydatne. Ten ostatni adres przeglądaj "od głównej domeny". Tam są inne wzorce.
0 głosów
odpowiedź 10 kwietnia 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

(...) w c++ builder 6 od borlandu

Lepiej będzie, jak zostawisz to piętnastoletnie "Borlandu" i użyjesz jakiegoś nowszego środowiska z obsługą  współczesnego C++ (a wieeeele się zmieniło).

 

Obejrzałem całą serie strukturalnego i obiektowego c++ i nie mam pojęcia jak to napisać.

Znaczy to tyle, że jeszcze za wcześnie na takie projekty...

komentarz 10 kwietnia 2017 przez Artur Koniec Gaduła (3,670 p.)
A jakie środowiskomi proponujesz?
komentarz 10 kwietnia 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Jak lubisz w prosty sposób wyklikiwać GUI, to może być C++ Builder, tylko nowe wersję, obsługujące co najmniej standard C++11.

Z darmowych rozwiązań: Visual Studio, Code::Blocks, CodeLite, Qt Creator itd.
0 głosów
odpowiedź 10 kwietnia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Na forum był już poruszany temat Buildera. To że MZ zrobił w nim kurs, to nie znaczy że to świetne środowisko do tworzenia gier. Jedyny tytuł, w którym Builder mógł się wykazać to kółko i krzyżyk.

Zainteresuj się takimi silnikami jak Unity, Godot Engine lub lib SFML.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 356 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 495 wizyt
pytanie zadane 7 maja 2015 w C i C++ przez molaki Obywatel (1,700 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 223 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...