• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Podejmowanie decyzji na temat problemu który ma kilka rozwiązań

Object Storage Arubacloud
0 głosów
118 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2017 w C i C++ przez kevin Mądrala (5,010 p.)
Witam!

Nie jestem zaawansowanym programistą, martwi mnie coś co mogę zrobić na kilka rzeczy. Najgorsza jest jeżeli nie znam konsekwencji. Dla przykładu zwykły pasek nawigacyjny mogę zrobić na div'ach i liście ul, pytanie jaką robi mi to różnicę ? Albo, style CSS... opakuję taki pasek w <nav>...</nav> i dam styl nav input {...} albo bezpośrednio .dlaInput które wybrać ? Takie problemy sprawiają mi ból głowy na tym się zawsze zatrzymuję i podjęcie takich decyzji sprawia mi problemy. Chcę wszystko "dopicować" i chyba szukam dziury w całym. Jak sobie z czymś takim radzić ?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 25 marca 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

To raczej nie jest szukanie dziury w całym. To co chcesz robić to stosować po prostu dobre praktyki :) I to jest ważna i pozytywna cecha, wręcz pożądana ;) Najgorsze co można robić to pisać "tak, aby tylko działało". Zacznij się edukować na temat "dobrych praktyk" w danej technologii i nie będziesz miał takich dylematów.

Jeśli chodzi o tworzenie stron to googluj takie terminy jak:

  • dobre praktyki
  • semantyka
  • dostępność

A tu masz blog maniaka na ten temat :D
tutorials.comandeer.pl
 

komentarz 25 marca 2017 przez kevin Mądrala (5,010 p.)
Ale co mam sobie pomyśleć jak z jednej strony czytam że taki zwykły pasek lepiej zrobić na div'ie a z drugiej na liście ? :)
komentarz 25 marca 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

nie wiem gdzie Ci piszą, żeby robić nawigację na divach :O, od razu zmień to źródło ;)
Do "pasków nawigacyjnych" służy znacznik nav oraz strukturę buduję się za pomocą list.

tutorials.comandeer.pl/html5-blog.html#naglowek-i-nawigacja