• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

c++ biblioteka lodepng nie działa prawidłowo

Object Storage Arubacloud
0 głosów
128 wizyt
pytanie zadane 20 marca 2017 w C i C++ przez aspoka Mądrala (5,290 p.)

Witam. Próbuje w kodzie dostać sie do kolorów poszczegulnych pixeli za pomocą biblioteki lodepng. Napisałem sobie prostą klasę i funkcje odczytującą wartości kolejnych pixeli na ekranie.

klasa:

class Texture
{
private:
	unsigned int width;
	unsigned int height;
	unsigned char * bitmapData;
	
public:
	bool LoadInit( char * name );
	inline void Delete();
	
	//Coordinates from left down corner
	inline void GetPixel( unsigned int x, unsigned int y, unsigned char & r, unsigned char & g, unsigned char & b, unsigned char & a );
	inline void SetPixel( unsigned int x, unsigned int y, unsigned char r, unsigned char g, unsigned char b, unsigned char a );
	
	Texture();
	~Texture();
};

bool Texture::LoadInit( char * src )
{
	if( bitmapData != NULL )
	{
		delete[] bitmapData;
		bitmapData = NULL;
	}
	{	// if texture file exist
    	fstream file;
    	file.open( src, ios::in );
    	if(!file.good()){
    	    return false;
	}
    	file.close();
	}
	
	{
		
		{
			vector < unsigned char > png;
			vector < unsigned char > image;
			
			lodepng::load_file( png, src );
			lodepng::decode( image, width, height, png );


			int i, x, y;
			bitmapData = new unsigned char[ image.size() ];
			
			for( y = 0; y < height; y++ )
			{
				for( x = 0; x < width*4; x++ )
				{
					bitmapData[(y*width*4)+x] = image[((height-(y+1))*width*4)+x];
				}
			}
			
			png.resize( 0 );
			image.resize( 0 );
		}

	}
	return true;
}

inline void Texture::Delete()
{
	width = 0;
	height = 0;
	if( bitmapData != NULL )
		delete[] bitmapData;
}


inline void Texture::GetPixel( unsigned int x, unsigned int y, unsigned char & r, unsigned char & g, unsigned char & b, unsigned char & a )
{
	x %= width;
	y %= height;
	r = bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)];
	g = bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+1];
	b = bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+2];
	a = bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+3];
}

inline void Texture::SetPixel( unsigned int x, unsigned int y, unsigned char r, unsigned char g, unsigned char b, unsigned char a )
{
	x %= width;
	y %= height;
	bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)] = r;
	bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+1] = g;
	bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+2] = b;
	bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)+3] = a;
}


Texture::Texture()
{
	width = 0;
	height = 0;
	bitmapData = NULL;
}

Texture::~Texture()
{
	if( bitmapData != NULL )
	{
		delete[] bitmapData;
		bitmapData = NULL;
	}
	width = 0;
	height = 0;
}

Funkcja:

string src = "";
src += "Letters/";
src += (char)('A' + taskID); 
src += ".png";
Texture letter; unsigned char R, G, B, A;
assert(letter.LoadInit(&(src[0]))); 
for(unsigned i = 0; i < 5; i++)
{
for(unsigned j = 0; j < 7; j++)
{ 
letter.GetPixel(i, j, R, G, B, A);
cout<<(int)R<<" "<<(int)G<<" "<<(int)B<<" "<<(int)A<<endl;
} 
}

Podaje mu prosty obrazek

i w rezultacie dostaje jakieś idiotyczne wyniki:

255 255 255 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
255 255 255 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
255 255 255 255
0 0 0 0
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
255 255 255 255
0 0 0 0
88 77 173 49
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
255 255 255 255
0 0 0 0
88 77 173 49
0 0 0 255
0 0 0 255
0 0 0 255
255 255 255 255
0 0 0 0
88 77 173 49
0 0 0 255
0 0 0 255

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 20 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
r = bitmapData[(y*width*4)+(x*width*4)];

Nie za dużo o jeden width?

komentarz 20 marca 2017 przez aspoka Mądrala (5,290 p.)
Jest to w sumie prawdopodobne, ale się wkużyłem i napisałem już coś dużo prostrzego co na moje potrzeby wystarczy. ALe dzięki za pomoc :)

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 277 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2016 w HTML i CSS przez moofi Początkujący (470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 442 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 1,153 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2016 w C i C++ przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,663 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...