• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak wykonać prosty odtwarzacz plików *.MP3 i *.OGG w bibliotece SDL_mixer, lub innej, w IDE Code::Blocks?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
743 wizyt
pytanie zadane 7 marca 2017 w C i C++ przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
Pytanie-prośba jak w temacie. Chodzi o proste, podstawowe funkcje:

- załadowanie pliku  (Load)

- zagranie  (Play)

- zatrzymanie  (Stop)

- zagranie w pętli  (Loop)

- siła głosu  (Volume)

Wcześniej, jak zainstalować bibliotekę audio w IDE CodeBlocks ?

Myślę, że z podobnym problemem spotyka się wielu użytkowników. Prostą biblioteką jest Audiere, ale w IDE CodeBlocks (16.01) nie działa. W internecie nie ma porządnych, polskojęzycznych publikacji. W kursie biblioteki SDL nie ma części Audio (obsługi dźwięku).

Proszę o pomoc.

P.S. Może ktoś napisze porządny artykuł?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 7 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
wybrane 13 marca 2017 przez Beginer
 
Najlepsza

Co to znaczy, że nie działa? Jeśli piszesz pod Windowsem i kompilujesz w MinGW, to w paczce z binarkami jest biblioteka importów dla Visuala (rozszerzenie .lib), której użyć z oczywistych względów nie możesz. W MinGW zamiast biblioteki importów możesz dodać plik .dll.

Odnośnie "porządnych, polskojęzycznych publikacji": jeśli do programowania podchodzisz na poważnie, ucz się angielskiego.

ps. w pytaniach dotyczących dodawania bibliotek zawsze podawaj info o systemie i kompilatorze.

 

komentarz 7 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
przywrócone 7 marca 2017 przez Beginer
Dziękuję za odpowiedź. Rozmawiamy o bibliotece Audiere. - i to jest rozwiązanie satysfakcjonujące. Rozwiń, wyjaśnij tylko zdanie: "W  MinGW zamiast biblioteki importów możesz dodać plik . dll."

P.S. Używam Windows 10,  IDE CodeBlocks 16.01,. kompilatora MinGW.

Z angielskim ostrożnie. Jego znajomość nigdy nie jest na tyle wysoka, żeby rozmawiać o tak skomplikowanych rzeczach, często decydują niuanse, detale.
komentarz 7 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Chodziło mi o to, że w miejsce, gdzie dodajesz pliki .a, możesz dodać plik audiere.dll. MinGW sam sobie wygeneruje plik z importami.


Wbrew pozorom angielski w informatyce nie jest jakoś strasznie skomplikowany, i człowiek, który zna podstawy tego języka, spokojnie zrozumie dokumentację.

komentarz 7 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Gdzie w kompilatorze MinGW dodajesz pliki. . a,  o których piszesz ?

Mam zainstalowaną bibliotekę Audiere-1.9.4-win32.  W katalogu bin tej biblioteki znajduje plik: audiere.dll. W kompilatorze MinGW, w podkatalogu bin też przekopiowałem ten plik.

Nie można skompilować programu. Kompilator otwiera plik nagłówkowy audiere.h, i wskazuje jakiś błąd.
komentarz 7 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

W kompilatorze MinGW, w podkatalogu bin też przekopiowałem ten plik.

Nie! Takich rzeczy się nie robi!

  • Skopiuj audiere.h i audiere.dll do katalogu swojego projektu.
  • Otwórz projekt w C::B.
  • Wejdź w Project -> Build options -> Linker settings.
  • W Link libraries dodaj audiere.dll.

To powinno wystarczyć.

Nigdy nie dodawaj zewnętrznych bibliotek, plików nagłówkowych czy źródłowych do katalogów kompilatora.

 

komentarz 7 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Wykonałem wszystko wg wskazówek.  Pliki audiere.h i audiere.dll miałem już wcześniej w katalogu projektu. W Linker settings Projektu dodałem audiere.dll. W Linker settings Kompilatora mam dodane -laudiere.

Niestety nic się nie zmieniło. Kompilator nadal otwiera plik audiere.h i wskazuje błąd.

Czy mógłbyś uruchomić Audiere u siebie?  Sama biblioteka nie jest skomplikowana.
komentarz 7 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Sprawdziłem u siebie. Faktycznie konsolidator i DLL-ka nie lubią się za bardzo. Biblioteka została skompilowana w Visualu, a ten z kolei dodał podkreślniki do wszystkich nazw eksportowanych funkcji. Przeedytowałem nieco plik audiere.h dodając _ do nazw importowanych funkcji. Kompilacja poszła ładnie, ale przy próbie uruchomienia program się wykłada. Więc dupa :\

Myślałem, że może skompiluje audiere w MinGW, ale nie ma tam makefile dla gcc, dla MSYS też nic nie ma. Jest tylko projekt dla VC i jakieś skrypty zapewne pod Linuxa. Może i by się dało zbudować projekt od zera, bazując na projekcie VC, ale tam są jeszcze inne, zewnętrzne biblioteki, które musiałbym wpierw skompilować, a nie bardzo mi się chce...

Zatem nie pozostaje Ci nic innego, jak pisać projekt w VC, albo poszukać sobie innej biblioteki audio (BASS?).
komentarz 7 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Dziękuję, że zająłeś się na poważnie tematem. Jakiś czas temu kontaktowałem się w Australii z developerem biblioteki Audiere, pokazałem, że nie działa. Nie umiał wyjaśnić dlaczego.

Zamiast BASS-a może przedstawisz nam krok po kroku instalację biblioteki FMOD w CodeBlocks. Tego jeszcze nikt w Polsce nie robił. Jest natomiast bardzo dobry opis polskich autorów podstawowych funkcji tej biblioteki, które wymieniłem na początku. Brakuje opisu instalacji w CodeBlocks.
komentarz 8 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Nie powiem Ci dokładnie jak dołączyć FMOD-a do projektu, bo nie wiem, jak wygląda zawartość katalogu z biblioteką. Żeby ją ściągnąć, muszę się zarejestrować, a tego robić nie będę.

Chyba że gdzieś udostępnisz tę bibliotekę...
komentarz 8 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Wracając jeszcze na chwilę do biblioteki Audiere. Bądź uprzejmy sprawdzić, czy daje się skompilować i uruchomić w VC. Odegraj jakiś plik mp3. (Ja nie mam VC u siebie, i nie używam). Jeśli potrzebujesz, mogę Ci przesłać podstawowe polecenia tej biblioteki (to zaledwie parę linijek kodu). Wczoraj, kiedy walczyłeś z Audiere w CodeBlocks i udało się ją skompilować, może popełniłeś jakiś błąd w poleceniach.

Cheers
komentarz 8 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Dobra, głupi błąd zrobiłem. Audiere jednak zaskoczyła.

 

Powinieneś zrobić tak, jak pisałem wcześniej: wejdź do audiere.h i do wszystkich odwołań tych funkcji:

AdrCreateLoopPointSource
AdrCreateMemoryFile
AdrCreatePinkNoise
AdrCreateSampleBuffer
AdrCreateSampleBufferFromSource
AdrCreateSquareWave
AdrCreateTone
AdrCreateWhiteNoise
AdrEnumerateCDDevices
AdrGetSampleSize
AdrGetSupportedAudioDevices
AdrGetSupportedFileFormats
AdrGetVersion
AdrOpenCDDevice
AdrOpenDevice
AdrOpenFile
AdrOpenMIDIDevice
AdrOpenSampleSource
AdrOpenSampleSourceFromFile
AdrOpenSound
AdrOpenSoundEffect

 

dodaj znak _ na początku, czyli np. _AdrOpenFile, _AdrOpenSound itd. Plik audiere.dll skopiuj do katalogu z exekiem.

komentarz 8 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

To rewelacja co piszesz !!!  Wielkie dzięki !! Bardzo się cieszę !  

To milowy krok w dziejach ludzkości.  Otworzyłeś ludziom drogę do dźwięku.

Polak potrafi !!

Zaraz się zabieram za wszystkie poprawki. Jeśli coś pójdzie nie tak, poproszę Cię o przesłanie całego pliku audiere.h.

Jeśli biblioteka Audiere ruszy, trzeba to opublikować.
komentarz 8 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23

Próbuję poprawiać plik. audiere.h, ale są problemy.

Plik audiere.h miałem umieszczony w trzech miejscach: w kompilatorze MinGW\include, w katalogu projektu, oraz w jego "binarce" (obok . exe).

W pliku audiere.h, z poziomu IDE CodeBlocks, wykonałem wszystkie poprawki. Ale CodeBlocks nie chciał ich zapisać, a plik pobrał z katalogu kompilatora MinGW\include.  Kiedy później usunąłem audiere.h z kompilatora, projekt w ogóle nie chciał ruszyć, kompilator zgłosił brak pliku nagłówkówego.

Jeśli chodzi o same poprawki, to lista, którą podałeś jest bardzo dokładna, wszystkie te adresy odnalazłem. Ale zauważyłem te same hasła zaczynające się na: Adr... w kilku różnych linijkach kodu, i trochę zgłupiałem. Czy mam je wszędzie poprawiać, czy tylko w określonych miejscach?

Proszę o podpowiedź.

komentarz 8 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Pisałem przecież, żebyś niczego nie dodawał do katalogów kompilatora. Takich rzeczy się nie robi. audiere.h powinien być w katalogu z plikami źródłowymi twojego projektu (bardziej elegancko byłoby zrobić oddzielny katalog, ale ... to tylko dwa pliki).

Czy mam je wszędzie poprawiać, czy tylko w określonych miejscach?

Wszędzie. Wszystkie funkcje, których nazwy podałem, powinny zaczynać się od znaku _.

Jeśli używasz Notepad++, możesz użyć komendy Zamień, dając jako szukany tekst Adr([a-zA-Z]+), a do zamiany _Adr\1 (musisz oczywiście włączyć regexpy).

komentarz 8 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
-  Dzięki !  Wieczorem będę walczył dalej.
komentarz 8 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23

Załamka !

W pliku audiere.h wykonałem wszystkie poprawki (co do jendnej). Plik udało się zapisać.  Niestety u mnie biblioteka nie chodzi. Wszystko jest po staremu. Kompilator zamiast kompilacji otwiera plik audiere.h i pokazuje błąd w wierszu 1148 (tak, jak było dotychczas):

1148 error: 'strch' was not declared iin this scope

Jest jeszcze jedna istotna rzecz. U mnie plik nagłówkówy audiere.h musi być w katalogu MinGW\include, w przeciwnym razie kompilator od razu krzyczy, że nie może go znaleźć (choć jest umieszczony w projekcie). Natomiast z "dill-kami" nie ma żadnych problemów, kompilator je widzi (sprawdziłem to również w innych projektach).

Jestem załamany.

 

komentarz 9 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 9 marca 2017 przez j23

1148 error: 'strch' was not declared iin this scope

Nie ma takiej funkcji jak strch, jest strchr. W przypadku tej drugiej powinieneś załączyć nagłówek <string.h> (przed audiere.h).

U mnie plik nagłówkówy audiere.h musi być w katalogu MinGW\include

Nie, nie musi być. Tak jak pisałem, powinien być tam, gdzie są inne pliki źródłowe Twojego projektu (mowa o plikach .h, .cpp itd.).

Takie mieszanie plików kompilatora z innymi to czysta amatorka!

komentarz 9 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23

Sytuacja wygląda następująco.

Nagłówek stringi.h miałem jużt wcześniej, tylko, że znajdował się za audiere.h  (nie wiedziałem, że kolejność ma znaczenie).

Cała kompilacja przeszła pomyślnie. Myślałem, że coś zagra, ale niestety.

Na dole, w debugerze kompilator zaczął wyrzucać błąd:

ld.exe.    cannon find. -laudiere.dll

Nie wiem dlaczego?. Taki wpis -laudiere  miałem umieszczony w Linker settings Kompilatora, (tak samo inne biblioteki). Zawsze zdawało egzamin. Bibliotekę audiere.dll mam umieszczoną we wszelkich możliwych miejscach. Dziwne tym bardziej, że kiedy usuwam z Linker settings -laudiere, kompilator wciąż wyrzuca ten sam błąd, z tym samym napisem (jak gdyby wbił sobie do pamięci).

Koszmar z ulicy Wiązowej !

P.S. Przepraszam za wczorajszą małą literówkę, która nie powinna się zdarzyć. Było późno, byłem podłamany, nadaję z niedużego tabletu. Sorry!

 

 

komentarz 9 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

ld.exe.    cannon find. -laudiere.dll

 

Nie wiem dlaczego?

Wrzuć bibliotekę tam, gdzie są pliki źródłowe i tam, gdzie jest/będzie exec (mało eleganckie, ale najprostsze).

 

Dziwne tym bardziej, że kiedy usuwam z Linker settings -laudiere, kompilator wciąż wyrzuca ten sam błąd, z tym samym napisem (jak gdyby wbił sobie do pamięci).

Czasem opcja Rebuild pomaga. C::B miewa czasem dziwne zachowania, raz miałem problem z włączeniem standardu C++11, pomimo że w logach kompilacji standard był włączony.

komentarz 10 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23

Rebuild nic nie pomagała, zresztą wcześniej też wykonywałem taką próbę. Wykonałem inne eksperymenty. Skopiowałem żywcem cały kod swojego pliku źródłowego, założyłem nowy projekt pod inną nazwą, i wkleiłem cały skopiowany kod. Chciałem zobaczyć jak zachowa się kompilator, czy go skompiluje, czy przestanie wypisywać, że nie może znaleźć -laudiere.dll.

A tu następna przykra niespodzianka. Kompilator znowu otworzył plik nagłówkowy audiere.h, i zaczął pokazywać jakieś błędy w trzech różnych wierszach: 1237,. 1251,. 1376. Poniżej przedstawiam ich opis z dolnego okna debugera:

obj\Debug main.o.   In function 'ZN7audiere10OpenDeviceEPKcS1_':

c:\Program Fil...  1237 undefined referencje to '_imp___AdrOpenDevice@8'

obj\Debug main.o.  In function  'ZN7audiere9OpenSampleSource':

c\Program Fil...   1251 undefined referencje to '_imp___AdrOpenSampleSource@8'

obj\Debug main.o.  In function. 'ZN7audiere9OpenSoundERKNS_6_RefPtrINS_11_AudioDevice.....

c:\Program Fil...   1376 undefined referencje to. '_imp___AdrOpenSound@12'

Ten sam eksperyment przeniosłem później na drugi komputer, i działo się to samo. Więc to nie może być jakiś przypadek, czy fanaberia kompilatora. (Ja wiem, że potrafi czasem wariować). Zaznaczam, że w tych trzech kwestionowanych wierszach sprawdziłem czy są dobrze zrobione poprawki. Wszędzie jest:  _Adr.....

Czy może domyślasz się, co się dzieje?

Może w pliku źródłowym brakuje jakiegoś nagłówka? 

(string.h,. audiere.h,. iostream,. windows.h,. using name space audiere,.  using name space std)

komentarz 10 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Udostępnij gdzieś plik audiere.h (po zmianach).

komentarz 10 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Mogę Ci przesłać mail-em, dla mnie to jest najprostszy sposób.

Mój adres:. elektropoland@iinteria.pl

Wybacz, że zawracam Ci tyle czasu głowę. Ogólnie, to są zawsze trudne sprawy ale ten przypadek jest wyjątkowo złośliwy.
komentarz 10 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Wrzuć na pastebin.com.

komentarz 10 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

pastebin.com/ALjM2rtQ

komentarz 10 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 10 marca 2017 przez j23

Dobra, zróbmy jeszcze inaczej:

  • stwórz katalog audiere w katalogu projektu.
  • przenieś tam audiere.h i audiere.dll.
  • w opcjach projektu, w Search directories -> Compiler i Linker dodaj audiere (to jest ten katalog, który stworzyłeś).
  • W Linker settings -> Link libraries dodajesz audiere (celowo bez rozszerzenia).

Jak by się C::B dalej pruł, że nie może znaleźć biblioteki, to w Link libraries daj audiere\audiere.dll.

 

Mam nadzieję, że kompilujesz to w 32-bitach.

 

komentarz 10 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23 

Nie kompiluję tego w 32 bitach, kompiluję na komputerze 64-bitowym.  Te wszystkie wariactwa kompilatora działy się  na 64 bitach. Jednak później taki sam projekt próbowałem uruchomić na komputerze 32-bitowym. Rezultat był taki sam - kompilator otwierał plik audiere.h, i pokazywał 3 błędy (w wierszach: 1237,. 1251,. 1376).  Plik audiere.h poprawiłem na komputerze 64-bitowym (ale to przecież nie ma znaczenia). Dla zaznaczenia, że jest to plik poprawiony, chyba w trzeciej linijce kodu dodałem trzy krzyżyki.

Jutro wykonam Twoje zalecenia. Zobaczymy, co się będzie działo.

 

 

komentarz 10 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Chodziło mi o kompilator, bo na systemie 64-bitowym możesz kompilować aplikacje 32-bitowe. audiere.dll jest 32-bitowa i aplikacja, która jej używa, musi być także 32-bitowa.

komentarz 11 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

Na obydwu komputerach kompilator MinGW jest prawdopodobnie 32-bitowy (nie bardzo wiem jak to sprawdzić). Aplikacja (OpenGL, 3D), do której chcemy użyć Audiere jest na pewno 32-bitowa.. Na obu komputerach działa poprawnie.

Nie powiedziałeś jak zachowuje się mój audiere.h u Ciebie?

komentarz 11 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Nie sprawdzałem, bo zawartość jest identyczna.
komentarz 11 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

J-23

Jest ogromny sukces !!  Audiere działa (gra) !!

(Już nie wierzyłem, że jest to w ogóle  możliwe, że kiedykolwiek usłyszę dźwięk).

Zrobiłem wszystko według Twoich wskazówek. Założyłem w projekcie katalog Audiere, umieściłem te dwa pliki. Katalog wpisałem w odpowiednich opcjach projektu.  Ale klapa, nic się nie zmieniło. Kompilator wypisywał to samo, co poprzednio, że nie może znaleźć -laudiere.dll.  Byłem już zupełnie zrezygnowany. Już tylko pro forma, bez wiary dopisałem jeszcze w Link libraries pełną ścieżkę Audiere\audiere.dll.  Aż tu nagle patrzę kompilacja poleciała do końca, kompilator niczego się nie czepia, próbuje otworzyć okno aplikacji. Muzyki co prawda nie usłyszałem, bo miałem jakiś błąd w pliku MP3, ale gdy zmieniłem na plik w formacie OGG (na którym najwięcej mi zależało) z głośników popłynęła muzyka. Oszalałem ze szczęścia, cieszyłem się jak dziecko. Ten sam utwór, który dobrze znam na pamięć odsłuchałem jeszcze kilka razy.

Jesteś geniuszem, wirtuozem informatyki !!  Chapeau bas !!

komentarz 11 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

 Ale klapa, nic się nie zmieniło. Kompilator wypisywał to samo, co poprzednio, że nie może znaleźć -laudiere.dll.

Jak byś wpisał bez rozszerzenia, na co zwróciłem uwagę, to prawdopodobnie poszłoby od razu. Ot, taka dziwaczna właściwość MinGW. Co ciekawe w CodeLite bez znaczenia.

 

P.S. zatwierdź odpowiedź.

komentarz 11 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)

- Ale przecież Ty sam podałeś, żeby wpisać audiere.dll (z rozszerzeniem).

Generalnie, ja jestem z innej "szkoły". Nigdy nie majstrowałem w Opcjach projektu, niczego tam nie wpisywałem.  Wszystkie pliki bibliotek umieszczałem w odpowiednich katalogach kompilatora MinGW. Do tego, z górnego menu C::B wybierałem opcję: Settings -> Compiler,  i w Linker settings wpisywałem wszystkie biblioteki (bez rozszerzeń) np: - lglut,  -lSDL,  -laudiere. Do tej pory zdawało egzamin. Z tego co wiem, taką metodę proponuję się również studentom informatyki. (Ja nie jestem informatykiem).

Twój sposób jest lepszy, bardziej elegancki, uporządkowany (w projekcie zakłada się specjalny, oddzielny katalog), nie trzeba majstrować w samym kompilatorze MinGW (niczego dopisywać). A co najważniejsze jest to sposób właściwy i skuteczny,  jak pokazało powyższe doświadczenie.

Temat kosztował Cię sporo czasu i pracy. Kluczem do sukcesu była Twoja ogromna wiedza, pasja i doświadczenie. Dokonałeś rzeczy niemożliwej. Naprawiłeś bibliotekę, która nie działała, która była do wyrzucenia. Wcxeśniej zwracałem się o pomoc do australijskiego developera, ale oni bezradnie rozkładali ręce.  Zmarnowałem kilka miesięcy w internecie na studiach i poszukiwaniu jakiejś zastępczej biblioteki audio - ale żadna nie była "do ugryzienia". (Biblioteki są bardzo skomplikowane, rozbudowane, a dochodzi   jeszcze skomplikowana instalacja w konkretnym środowisku). Widziałem, że inni też z tym mają ogromny problem. Na dzień dzisiejszy, jedyną "rozsądną" biblioteką audio jest Audiere. Dlatego napisałem, że otworzyłeś ludziom drogę do dźwięku.

Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję !!!

 

komentarz 11 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Ale przecież Ty sam podałeś, żeby wpisać audiere.dll (z rozszerzeniem).

Owszem, ale później napisałem:

W Linker settings -> Link libraries dodajesz audiere (celowo bez rozszerzenia).

Wcześniej pisałem z rozszerzeniem, ponieważ bibliotekę testowałem na CodeLite, gdzie tego typu problemy nie występują. Później, gdy miałem dostęp do C::B, sprawdziłem i wyszło szydło z worka. Szczerze mówiąc nie wiem, gdzie jest logika, że jak dodam rozszerzenie do nazwy biblioteki, to kompilator ignoruje ścieżki z search directories dla linkera.

Widziałem, że inni też z tym mają ogromny problem.

Z tą biblioteką problemu by nie było, gdyby twórcy poprawnie ją skompilowali - zamiast eksportować jedynie przez __declspec(dllexport), powinni kompilować z eksportami zdefiniowanymi w pliku .DEF (bez _ w nazwach).

komentarz 11 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
Właśnie miałem Cię zapytać czy developerzy popełnili jakiś błąd, że były takie problemy z biblioteką Audiere, że nie nadawała się do użytku. Dobrze, że to wyjaśniłeś (czytasz w moich myślach).

Czy teraz w paczce z Audiere (download) powinny znajdować się dwie oddzielne wersję: na VS i na C::B (Twoja poprawiona) ?  Nie zamierzam wyręczać developerów, pytam tylko czysto hipotetycznie, z ciekawości. Za jakiś czas powiadomię developera, że Audiere została naprawiona, znów "wchodzi do gry". Niech wiedzą, że w Polsce impossible no exist!
komentarz 11 marca 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Nie, wystarczy jedna biblioteka DLL skompilowana bez dekoracji nazw funkcji (typowej dla VC). Wtedy taką bibliotekę łatwo użyć i w VC, i w MinGW.

 

Niech wiedzą, że w Polsce impossible no exist!

Bez przesady, to nie jest jakiś rocket science. Po prostu trzeba trochę pokombinować, i tyle. Choć niewątpliwie dla początkujących to może być duży problem. No, ale po to są fora takie jak to chociażby.

komentarz 11 marca 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
Jesteś bardzo skromny J-23 (i równie tajemniczy). Żeby "porwać" się za naprawę i uruchomienie takiej biblioteki trzeba być misttzem, wirtuozem..Australijczycy też dobrze o tym wiedzą.

Kiedy nasza aplikacja będzie gotowa (kwestia 2-3 miesięcy), prześlę Ci wersję release.
komentarz 23 grudnia 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
J-23

Pobierz ENIGMĘ ze strony:

http://enigma-open.pl
komentarz 23 grudnia 2017 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Sprawdziłem, działa. Testowałem na Linuksie z wine. Muzyka gra i trąbi, acz z tym disco-polo to poleciałeś :P

 

Jeśli to Twój pierwszy projekt, to całkiem nieźle.
komentarz 24 grudnia 2017 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
przywrócone 25 grudnia 2017 przez Beginer
Hi J-23

Jeszcze raz dziękuję za b.fachową pomoc, bez niej nie ruszylibyśmy z dźwiękiem.

Działa na Linux (choć projekt był robiony na Windows). To zasługa zacnej OpenGL, i dobrego narzędzia (IDE) Cofe::Blocks, które dobrze znasz.

ENIGMA ma m.in promować polską muzykę, stąd różne gatunki i utwory (ale "trąbienia" tam nie ma). Dzisiaj rządzi Disco Polo! Jeśli masz jakieś sugestie, uwzględnimy je przy rozbudowie projektu.

Wierzę, że uda Ci się złamać ENIGMĘ (jak złamałeś Audiere), że wypełniasz sejf (schowek) dziesięcioma, wspaniałymi pucharami.

Pozdrawiam

WESOŁYCH ŚWIĄT !!

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 90 wizyt
pytanie zadane 8 września 2023 w Systemy operacyjne, programy przez Rnibsu Początkujący (290 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 113 wizyt
pytanie zadane 5 października 2016 w Systemy operacyjne, programy przez michaloxs Początkujący (280 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 1,316 wizyt

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,964 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...