public class hello {
public static void main(String[] args) {
klasa k = new klasa();
k.sprawdzanie(k.liczba(),k.losowanie());
}
}
class klasa{
private int liczba;
public int liczba(){
System.out.println("Podaj liczbe: ");
Scanner now = new Scanner(System.in);
liczba= now.nextInt();
return liczba;
}
public int losowanie(){
Random generator = new Random();
int a = generator.nextInt(101);
return a;
}
public void sprawdzanie(int x, int a){
while(x==a){
if(x>a){
System.out.println("Za duzo");
}
if(x<a){
System.out.println("Za malo");
}
if(x==a){
System.out.println("Trafiles");
}
}
}
}
Gra w ”Za dużo, za mało”. Komputer losuje liczbę z zakresu 1...100, a gracz
(użytkownik) ma za zadanie odgadnąć, co to za liczba poprzez podawanie kolej-
nych wartości. Jeżeli podana wartość jest:
•większa – wyświetlany jest komunikat „Za dużo”,
•mniejsza – wyświetlany jest komunikat „Za mało”,
•identyczna z wylosowaną – wyświetlany jest komunikat „Trafiłeś” i gra się kończy.
Mam problem taki, że jak raz wpiszę się liczbę, to nie mogę kolejny raz poprawić jej, jeśli trafiłem nie tą co trzeba.