Witam, zacząłem pisać mały, aczkolwiek ambitny projekt w konsoli. Pierwsze czego nie wiem to, jak zrobić, żeby ten switch mi działał tak długo, aż gracz nie naciśnie 5 lub hajs mu się skończy. Mam tylko jedno wykonanie. Też nie wiem jak zapisać stringi jak gracz coś wybierze, po to aby je później wyświetlić. Gra w fazie beta będzie tak, że jak gracz wszystko wybierze, to będzie jakieś losowanie obrażeń od kompa. I to na razie tyle, może z czasem rozwinę.
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <conio.h>
using namespace std;
int rundy;
class Gracz
{
public:
int bron;
string imie;
string noz;
string krotka;
string dluga;
string granaty;
int hp;
int pancerz;
int hajs;
int waluta;
void ekwipunek()
{
cout<<"Gracz 1 podaj swoje imie : ";
cin>>imie;
cout<<endl;
hajs=1000;
cout<<"Twoj stan pieniedzy wynosi : "<<hajs<<endl;
cout<<"Wpisz co chcesz kupic?"<<endl;
cout<<"1.noz, 2.b_krotka, 3.b_dluga, 4.granaty, 5.koniec"<<endl;
cin>>bron;
}
void wybor()
{
while(waluta<99 && '5')
{
switch(bron)
{
case 1:
cout<<"Kupiles kose";
cout<<endl;
waluta=hajs-100;
//tez nie wiem jak to zapisać tak, zeby mozna bylo to pozniej wyswietlic string noz=="kosa";
break;
case 2:
cout<<"Kupiles berette";
cout<<endl;
//string krotka="beretta";
waluta=hajs-300;
break;
case 3:
cout<<"Kupiles awupe";
cout<<endl;
//string dluga="awupa";
waluta=hajs-500;
break;
case 4:
cout<<"Kupiles granata";
cout<<endl;
//string granat="granat";
waluta=hajs-250;
break;
case 5:
cout<<"Twoj stan pieniedzy wynosi : "<<waluta;
cout<<"Twoje bronie to "<<noz<<" "<<krotka<<" "<<dluga<<" "<<granaty<<endl;
}
}
}
};
int main()
{
cout<<"Ile rund chcesz zagrac? ";
cin>>rundy;
for(int i=1; i<=rundy; i++)
{
cout<<endl;
cout<<"Runda "<<i<<"."<<endl;
Gracz g1;
g1.ekwipunek();
g1.wybor();
}
cout << "Hello world!" << endl;
return 0;
}