• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Funkcja,return problem z zadaniem z kursów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
428 wizyt
pytanie zadane 7 lutego 2017 w JavaScript przez bartas1990 Początkujący (470 p.)
edycja 7 lutego 2017 przez ScriptyChris

Cześć! Niedawno zacząłem się bawić w javascript póki co jestem początkujący. Napotkałem się na następujący problem:

Stwórz funkcję, która będzie zwracała (poprzez return) sumę liczb z tablicy. Tablica powinna być przekazana do funkcji jako argument.

Przykład:

input -> [1,2,3]

output -> 6

Póki co zrobiłem taki kod:
 

var myArray =[1,2,3];
var array = myArray;
function myFunction(array){
  var result = 0;
  for(var i=0; i< myArray.length; i++) {
    result += myArray[i];
  }
  return result;
}
myFunction(array);



jak zamiast return daje console.log to wyświetla prawidłowy wynik, ale z return nic się nie dzieje ktoś może mi to wytłumaczyć?

Pozdrawiam :)

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 7 lutego 2017 przez kubaapk Nałogowiec (44,270 p.)
Owrapuj sobie to w console.loga. console.log(myFunction(array)); i sprawdź czy wszystko dobrze zwraca.
+1 głos
odpowiedź 7 lutego 2017 przez Adrian Spora Mądrala (5,100 p.)

console.log(<string-arg>) oznacza wypisanie jakiegoś tekstu na konsolę debug w przeglądarce, a instrukcja return zwraca wartość funkcji. Wywoływana funkcja zwraca Ci jakąś wartość, ale nigdzie jej nie przypisujesz, nic z nią nie robisz i ona się traci. Aby ją wypisać na konsolę, musisz właśnie użyć funkcji console.log(). Możesz zrobić to tak:

var sumOfArray = myFunction(array);

console.log(sumOfArray );

Samo wywołanie funkcji zwraca wartość i na tym kończy się działanie funkcji. Tak powinno być. Zwrócenie wartosci przez funkcję nie oznacza, że zostanie ona wypisana na konsoli. Sam musisz to zrobić.

0 głosów
odpowiedź 7 lutego 2017 przez xmentor Nałogowiec (49,520 p.)