• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak utworzyć hierarchiczną bazę danych?

0 głosów
149 wizyt
pytanie zadane 21 maja 2015 w SQL, bazy danych przez Mateusz23 Nowicjusz (160 p.)
Cześć

Chcę stworzyć w Accessie bazę danych która będzie przechowywała współrzędne punktów(x,y,z). Chciałbym aby współrzędne byly pogrupowane. Jeżeli wspołrzędne mają wartość od 0 do 99 zostaja zapisane w tabeli nr.1, następne które przyjmuja wartosc od 100 do 199 sa zapisywane w tabeli nr 2. Następne chciałbym utrworzyc inna (nadrzedna tabele, rodzica innych tabel) ktora bedzie zawierac wszystkie wczesniej utworzone tabele. Chciałbym przez to przyspieszyc wyszukiwanie kolejnych punktow wspolrzednych. Chcac wyszukac punkt o wspolrzednych np.(444,378,980) moj program skierowalby sie do tej konkretnej tabeli nie przeszukujac calej reszty. Problem polega na tym ze nie znam sie na bazach danych. Wyjasni ktos jak skonstruowac takie nadrzedne i podrzedne tabele? Wykonac to w jakis sposob za pomoca relacji?

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam :)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 maja 2015 przez jeremus Maniak (59,840 p.)
edycja 21 maja 2015 przez jeremus

wydaje mi się że niepotrzebnie komplikujesz..

a co z punktami 1,100,500 ? - która to tabela ?

zastosuj indeksy - aby przyśpieszyć wyszukiwanie

wyszukiwanie zrób za pomoca zapytań SQL

tutaj masz specyfikację accessa 2010 ( ograniczenia na wielkość )

https://support.office.com/pl-pl/article/Specyfikacje-programu-Access-2010-1e521481-7f9a-46f7-8ed9-ea9dff1fa854

0 głosów
odpowiedź 21 maja 2015 przez Mateusz23 Nowicjusz (160 p.)
Dzieki za szybka odpowiedz:)

Poczytam o indeksowaniu, to napewno sie przyda. Pozwól że jeszcze przybliże swój problem. Pracuje w wolnym czasie nad swoim mini projektem którym jest generator voxelowego terenu. Udało mi się napisać kod który tworzy góry i doliny ale teraz próbuje go zapisywać i odczytywać. Założenie jest takie aby wygenerowany świat był ograniczony. Przyjąłem sobie że jeden chunk składa się z 16x16x16 bloczków co daje już 4096 pozycji wspołrzednych. Idac dalej, jeżeli chciałbym powiekszyc swiat tak aby skladal się z 8x8x8 chunków to otrzymuje ich juz ponad 2 miliony. Teren rozrasta sie wraz z poruszaniem gracza po terenie a wiec program musi pobierac wspolrzedne z bazy danych (przynajmniej tak to sobie wymyslilem, teren najpierw sie wygeneruje a wczytywany bedzie dopiero po zmianie pozycji gracza) i dlatego tez chciałbym "katalogowac" wspolrzedne aby szybciej je wyszukiwac, unikac zaciec gry a po drugie chyba ciezko bedzie pracowac na tak duzej bazie danych. Teraz nasuwa sie pytanie czy indeksy podolaja w takich sytuacjach i czy da sie zalozyc jeszcze wieksza baze danych :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 39 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 110 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2018 w SQL, bazy danych przez Squbany2211 Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 83 wizyt
pytanie zadane 21 listopada 2018 w SQL, bazy danych przez progNewbie Użytkownik (860 p.)
Porady nie od parady
Zadając pytanie postaraj się o poprawną pisownię i czytelne formatowanie tekstu.Kompozycja

64,062 zapytań

110,456 odpowiedzi

231,330 komentarzy

47,827 pasjonatów

Przeglądających: 207
Pasjonatów: 14 Gości: 193

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...