• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie obiektow - wielopoziomowa hierachia klas.

0 głosów
79 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2017 w C i C++ przez sh1nen Obywatel (1,570 p.)

Witam, wraz z probami implementacji projektu, natknalem sie na problem dotyczacy tworzenia obiektow, gdzie mamy nie jedna a np. klasy abstrakcyjne. Ponizej diagram, ktory probuje zaimplementowac:

W powyzszym diagramie, klasa zarowno Vehicle i MotoVehicle sa abstrakcyjne. Napotykam problem w momencie gdy chce utworzyc np, obiekt klasy Car. Ponizej pliki naglowkowe.
 


class Vehicle
{
    private:
        std::string model;
    public:
        Vehicle();
        //blokada niejawnej konwersji
        explicit Vehicle(std::string model);
        std::string getModel() const;
        //metody czysto wirtualne
        virtual double getPriceRent() = 0;
        virtual std::string toString() = 0;
        virtual double getBasePrice() = 0;
        virtual ~Vehicle();
};

class MotoVehicle : public Vehicle
{

    private:
        double capacity;
    public:
        MotoVehicle();
        MotoVehicle(const Vehicle & veh, double capacity);
        double getCapacity();
        virtual std::string toString() = 0;
        virtual double getPriceRent() = 0;
        virtual double getBasePrice() = 0;
        virtual ~MotoVehicle();
};

class Car : public MotoVehicle
{
    private:
        enum class Segment { A, B, C, D, E};
        Segment s;
    public:
        Car();
        Car(const MotoVehicle & mv, Segment seg);
        double getBasePrice();
        double getPriceRent();
        std::string toString();
        virtual ~Car();
};

W momencie gdy wywoluje 

Vehicle * veh = new Car();

Tworzony jest poprawnie pojazd lecz jedynie wykorzystujac konstruktory domyslne, zdefiniowane dla powyzszej hierarchi. Jak moglbym sprawic aby moc przekazac do konstruktora Car np, parametr inicjalizujacy pole model, poniewaz w momencie gdy chcialem przedefiniowac konstruktor klasy Car i dodac ustawianie modelu, dostawalem komunikat dotyczacy proby dostepu do prywatnego pola typu model. Z gory dziekuje za wskazowki.

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2017 przez maly Nałogowiec (37,210 p.)
Zmień model z private na protected.
0 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2017 przez Criss VIP (129,880 p.)

 Jak moglbym sprawic aby moc przekazac do konstruktora Car np, parametr inicjalizujacy pole model

 W liście inicjalizacyjnej możesz przekazywać argumenty do konstruktorów klas bazowych.

Np.:

struct A
{
   explicit A(int) { }
};

struct B : public A
{
   B(int x) : A(x) { }
};

//...

B(5);

 

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 68 wizyt
pytanie zadane 10 stycznia 2017 w C i C++ przez devi Początkujący (320 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 182 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 82 wizyt
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.
Ciekawy innych porad? Odwiedź tę stronę!

45,876 zapytań

86,346 odpowiedzi

172,636 komentarzy

22,284 pasjonatów

Przeglądających: 49
Pasjonatów: 1 Gości: 48

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...