• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - poruszanie view za pomocą myszki

Object Storage Arubacloud
0 głosów
528 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2016 w C i C++ przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
edycja 27 grudnia 2016 przez sofnir
Hej, nie potrafię osiągnąć pewnej rzeczy w sfmlu. Chciałbym, aby po wciśnięciu lewego przycisku myszy, a następnie poruszeniu myszką przesuwała się moja mapa (view). Nie mam pomysłu, szukałem w sieci i też nie potrafię znaleźć żadnego przykładu. Chodzi mi o coś takiego jak jest np. w Inkscapie jak wciśniemy scrolla.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 27 grudnia 2016 przez niezalogowany
wybrane 28 grudnia 2016 przez sofnir
 
Najlepsza

Może to wyglądać mniej więcej tak:

  1. Po zdarzeniu onmousepressed ustawiasz jakąś flagę np ismovingmap i zapisujesz pozycję myszy w której kliknięta przycisk, np movreltopos
  2. Jeżeli ismovingmap ustawione, to po zdarzeniu mousemove badasz w którą stronę poruszyła się myszka względem movrelpos, po czym liczysz offset i odpowiednio sobie skalujesz, wyliczona wartość jest tym o ile chcesz przesunąć View
  3. Na zdarzenie onmousereleased zerujesz flagę ismovingmap

Nie wiem czy chcesz jakiś pseudokod, w razie wątpliwości pytaj

komentarz 28 grudnia 2016 przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Twoja implementacja jednak jest lepsza, bo w przypadku rozwiązania kolegi podczas przesuwania był lekki poślizg, a teraz jeśli mam narysowany kwadrat i chwycę go za róg i będę przesuwał, to myszka zawsze będzie w tym rogu. Nie wiem czy wiesz o comi chodzi (działa to identycznie jak w Inkscapie). Tylko nie wiem, co miałeś na myśli z tym skalowaniem, bo ja niczego nie skalowałem. Do przesuwania użyłem setCenter zamiast move.
komentarz 28 grudnia 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Najwyraźniej ty musiałeś coś źle zrobić, ponieważ w mojej grze, sposób który ci przedstawiłem nie ma żadnego poślizgu i kursor pozostaje w "tym samym miejscu" co go położyłem.
komentarz 29 grudnia 2016 przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
To może być spowodowane tym, że poprzednią pozycję myszy pobierałem co pewien czas, bo jak chciałem pobierać w każdym przejściu pętli gry, to z delta = pozycjaObecna - pozycjaPoprzednia; otrzymywałem, że delta = 0.
komentarz 29 grudnia 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
No cóż, nie za każdym razem wykonujesz ruch między klatkami, ale to nie szkodzi.
+1 głos
odpowiedź 27 grudnia 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)

Musisz wyciągnąć deltę z pozycji myszki.
tzn. musisz mieć dostęp do wartości pozycji myszki, w poprzednim przejściu pętli gry, po czym odjąć.
delta = pozycjaObecna - pozycjaPoprzednia;
Potem wystarczy przesunąć view.
view.move(delta);
Pozdrawiam.

Tutaj kod który napisałem do mojej gierki:
 

if (sf::Mouse::isButtonPressed(sf::Mouse::Left))
{
    sf::Vector2f mouse = window->mapPixelToCoords(sf::Mouse::getPosition(*window), *view);
	sf::Vector2f delta = previousMouse - mouse;
	view->move(delta);
}

 

komentarz 27 grudnia 2016 przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Dzięki, działa :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,303 wizyt
pytanie zadane 2 kwietnia 2018 w OpenGL, Unity przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 99 wizyt
pytanie zadane 2 maja 2019 w C i C++ przez Gryczny Początkujący (320 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 107 wizyt

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,655 komentarzy

61,962 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...