3. Jak mogę ustawić by w VIsual Studio bym widział ile linijek napisałem?
Tools->Options...->Text Editor->All languages
I tam znajdziesz Display->Line number.
1) (...)otóż wszystki działa jak powinno, ale do czasu gdy chcę dodać 2 ciało to te ciało wraz z poprzednim się zatrzymuje ktoś mógłby mi wyjaśnić czemu?
Nie mam Twojego projektu, kodu i kompilatora, więc cięzko mi jest coś więcej powiedzieć niż:
1)
if (q != 0 && q <= 19)
{
cialko[q].setPosition(cialko[q-1].getPosition().x - 50, cialko[q-1].getPosition().y); // jezeli q!=0 ustaw pozycje poprzednie cialo z vektora.x - 50
}
Ten fragment jest na pewno niepoprawny, przeanalizuj go dla q > 1
2)
okno.draw(cialko[0]); // podstawowo rysuj pierwszy element ciała
for (int i = 0; i < q; i++)
{
for (int j = 1; j <= q; j++)
{
okno.draw(cialko[j]); // rysujemyy odpowiednie elementy
}
}
Zakręcona logika. Nie wiem jakie jest założenie działania tego fragmentu, ale można go zapisac w dużo łatwiejszy sposób, np.:
for (int i = 0; i <= q; i++)
okno.draw(cialko[i]); // rysujemyy odpowiednie elementy
2. Pytanie dostałem już trochę ,,opiernicz" za mało estetyczny kod jak uważacie z tym?
Jeżeli mam być szczery, to przed Tobą jeszcze długa droga. Ale niezniechęcaj się. Takie są po prostu początki. Jak do mniewam, metoda Twojego programowania to metoda iteracyjna, która polega na tym, że masz w głowie pomysł na program, grę czy cokolwiek innego... siadasz przed komputerem i zaczynasz kodzić bez wcześniejszego zastanowienia. I z czasem, jak czegoś Ci brakuje, to sobie dodajesz zmienne, klasy, cokolwiek aby najszybiej dokończyć implementację. Od razu mówię, że to bardzo złe podejscie. Najpierw się projektuje, a później koduje. W wielkich firmach na projektowanie poświeca sie dni, tygodnie, a czasami nawet miesiące. Jeden błąd znaleziony na etapie projektowania jet 1000x tańszy w naprawie, niż ten zaleziony podczas implementacji. Oczywiście, jak to w życiu bywa to nie reguła, ale często sie to sprawdza. Podsumowując, najpierw projekt, później implementacja. Od razu widać akademickie programowanie. Do formatowania, jakości kodzenia, nazw zmiennych, bezpieczeństwa używanego kodu, szybkosci wykonywania kodu, jeszcze długa droga. Ale małymi kroczkami do celu...