• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zdobywanie doświadczenia w praktyce - czym bawić się w komputerze

Object Storage Arubacloud
0 głosów
678 wizyt
pytanie zadane 5 grudnia 2016 w Sprzęt komputerowy przez easytodo Mądrala (5,380 p.)
Witam,

planuję pójść na studia informatyczne, mam jakieś doświadczenie w programowaniu, ale jestem dosyć zielony w sprawach hardware'owych. Odkopałem mojego 11-letniego (!) kompa ze strychu, wymieniłem pastę termoprzewodzącą na procesorze i karcie graficznej, cały komputer odkurzyłem, dysk wyczyściłem, system wstaje w ~1 minutę.

Na tym komputerze chciałbym zdobyć trochę doświadczenia jeżeli chodzi o sprawy systemowe i sprzętowe, planuję pobawić się z overclockingiem, poszukuję sugestii, czego przydatnego można by na takim komputerze się nauczyć.

Jeżeli ktoś zna jakieś strony lub książki o takiej właśnie tematyce zabawy PC w celach edukacyjnych to bardzo prosiłbym o linki.

Pozdrawiam!

4 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 5 grudnia 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Ja może troszkę nie na temat, ale jeśli się bawić w systemowe sprawy, to od starego rupka chyba wygodniej będzie użyć wirtualnej maszyny, wszystko masz na jednym kompie i w ogóle to bardzo wygodne rozwiązanie - polecam.

A jeśli chodzi o sprawy sprzętowe - no to cóż, tutaj faktycznie możesz się pobawić, ale pamiętaj że 11-letni komputer ma swoje lata i sprzętowo to może wyglądać całkiem inaczej niż na współczesnym sprzęcie.

W każdym razie życzę miłej zabawy :)

P.S.

Z tego co wiem to na studiach nie ma zwykle o hardware w takiej formie jak to jest w technikum.
1
komentarz 5 grudnia 2016 przez marko Nałogowiec (29,150 p.)
Easytodo.Wpisujesz w googlach "Debian" i opis "problemu" jest tego tyle,że "strach linkować" :)

Polecam  www.dug.net.pl,spora kopalnia wiedzy w temacie Debian.