Witam.
Tworzę grę konsolową w stylu Moduł RPG na androida i natrafiłem na pewien problem, który może się okazać banalny ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Napisałem sobie metodę, która tworzy listę nazw plików tekstowych oraz ich nazw podanych w samych plikach i zapisuje je do tablicy.
void loadLanguages() {
string text;
nbLanguage = 0;
long filehandle = _findfirst("Languages/*.txt", & findfile);
if(filehandle != -1) {
language.open(findfile.name, ios::in);
if(language.good()) {
int nextfind = _findnext(filehandle, & findfile);
while(nextfind != -1 && nbLanguage<40) {
language.close();
nextfind = _findnext(filehandle, & findfile);
language.open(findfile.name, ios::in);
language >> text;
if(text == "#LANGUAGE#TERMINALRPG#") {
languages[0][nbLanguage] = findfile.name;
language >> text;
languages[1][nbLanguage] = text;
}
nbLanguage++;
}
_findclose(filehandle);
language.close();
if(languages[0][0]=="") err("f5");
return;
}
else {
_findclose(filehandle);
language.close();
err("f1");
}
} else {
err("f5");
}
}
Metoda działa lecz wyszukuje pliki w tym katalogu, w którym jest gra a ja chcę aby wyszukiwała je w folderze "Languages". Ustępstwa typu przeniesienie plików do głównego folderu nie wchodzą w grę bo wszystko będzie się mieszało z plikami zapisu i scenariuszami a to brzydko będzie wyglądało. Może da się jakoś zmusić funkcję _findfirst aby wyszukiwała pliki w podanym katalogu?