• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

bool /warunek wielokrotnego wyboru switch/początkujący

Object Storage Arubacloud
0 głosów
500 wizyt
pytanie zadane 21 listopada 2016 w C i C++ przez mcsobieski00 Nowicjusz (220 p.)
witam jestem bardzo początkującym programistą i próbowałem używać warunku wielokrotnego wyboru "switch" ze zmienną w formacie bool i jak pisałem case true to wszystko fajnie działa komiluje ale kiedy w drugim case wpisałem false / fail to wywalało mi błąd więc zamieniłem drugi case na default co z tego co wiem oznacza coś w stylu " inaczej" kiedyś tego użyłem i działało a teraz mam z tym problem inie wiem czy to wina zmiennej czy moja

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 21 listopada 2016 przez lnkoc Stary wyjadacz (13,960 p.)
wybrane 21 listopada 2016 przez mcsobieski00
 
Najlepsza
Warunku wielokrotnego wyboru możesz używać do zmiennych typu int lub char. Bool bardziej pasuje do instrukcji warunkowej if ... else.
komentarz 21 listopada 2016 przez mcsobieski00 Nowicjusz (220 p.)
kiedy wywalam te nawiasy kompilacja siada i domaga się ich

wiem, że bool przenosi tylko wartości true ,false i o to chodzi żeby przerzucił wartości cin.good() i cin.fail() do funkcji a ten programik dalej ma ten sam problem
1
komentarz 21 listopada 2016 przez lnkoc Stary wyjadacz (13,960 p.)

no to przypisz sobie te wartości:

z = std::cin.good();
y = std::cin.fail();

i wtedy podawaj je do funkcji:

problem(liczba, z, y);

a nie czekaj aż zostaną podane przez użytkownika: 

std::cin>>z;
std::cin>>y;

i wypisane na ekranie:

std::cout<<std::cin.good();
std::cout<<std::cin.fail();

 

komentarz 21 listopada 2016 przez mcsobieski00 Nowicjusz (220 p.)
czyli "z = std::cin.good();" zadziała tak samo jak wykonywnie cin.good() i zapisze wynik w bool??

dzienki :)

edit: a pamiętasz może gdzie nauczyłeś sie programować ??

wystarczy link do strony czy nazwa