• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie poprawna inkrementacja zmiennej .

Object Storage Arubacloud
0 głosów
116 wizyt
pytanie zadane 8 listopada 2016 w C i C++ przez PaulW Początkujący (470 p.)

Problem jest następujący : 

 

Liczenie punktów , w przypadku przekroczenia linii I bądź II gracza działa poprawnie . Niestety po najechaniu piłki na jedną z przeszkód zamiast zwiększyć wartość "wynik1" o 1 to wyświetla mi się liczba kompletnie mi nie znana. 

  else if(przeszkoda1x == pilkax && przeszkoda1y == pilkay)
            {
                if(pilka->getKierunek()==PRAWA || pilka->getKierunek()==DOLPRAWA|| pilka->getKierunek()==GORAPRAWA)
                {
                    wynik1Upp();
                }

                if(pilka->getKierunek()==LEWA || pilka->getKierunek()==DOLLEWA || pilka->getKierunek()==GORALEWA)
                {
                    wynik2Upp();
                }

            }

 void Menedzer::wynik1Up()
    {
    wynik1++;
    pilka->reset();
    gracz1->reset();
    gracz2->reset();
    }

    void Menedzer::wynik2Up()
    {
    wynik2++;
    pilka->reset();
    gracz1->reset();
    gracz2->reset();
    }

    void Menedzer::wynik1Upp()
    {
        wynik1++;
    }

    void Menedzer::wynik2Upp()
    {
        wynik2++;
    }

Przeszkody tworzę w głównym konstruktorze gry : 

Menedzer::Menedzer(int s , int w)
{
    gora1 = 'w'; gora2 = 'i';
    dol1 = 's'; dol2 = 'k';
    wynik1 = wynik2 = 0;
    szerokosc = s;
    wysokosc = w;
    pilka = new Pilka(s / 2 , w / 2);           // dynamiczne utworzenie obiektu klasy "Pilka"
    gracz1 = new Paletka(1 , w / 2 - 3);        // -//-
    gracz2 = new Paletka(s - 2 , w / 2 - 3);
    przeszkoda1 = new Przeszkoda(s - 10 , w /2);
    przeszkoda2 = new Przeszkoda(s - 30 , w /3);
}
class Menedzer:public Menu
{
public:
    Menedzer(int s , int w);
    ~Menedzer();
    void rysuj();
    void wejscie(); void wejscie1();
    void start();
    void start1();
    void kolizje();

private:
    int wysokosc , szerokosc;
    int wynik1 , wynik2;
    char gora1 , dol1 , gora2 , dol2;
    Pilka *pilka;
    Paletka *gracz1;
    Paletka *gracz2;
    Przeszkoda *przeszkoda1;
    Przeszkoda *przeszkoda2;
    void wynikReset(); void wynik1Reset(); void wynik2Reset();
    void wynik1Up(); void wynik2Up();
    void wynik1Upp(); void wynik2Upp();
    void pilkaStop();
    int getWynik1();

};

 

1
komentarz 8 listopada 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Robisz to w konsoli?
komentarz 8 listopada 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)
W konsoli w ogóle jest możliwość uzyskania takiej "grafiki"?
komentarz 8 listopada 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Tak, ale czy nie szkoda życia na konsolę, skoro można rozwijać się w SFMLu gdzie można stworzyć świetną grę?
komentarz 8 listopada 2016 przez PaulW Początkujący (470 p.)
Wszystko się zgadza , taki mam projekt na uczelnię . W drugim etapie będę robił w SFML ' u ;-) . Funkcja zerująca wynik działa poprawnie , niestety zwiększenie o daną wartość już nie ;/

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 237 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 201 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...