• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ gra omijanie przeszkód

Object Storage Arubacloud
–1 głos
708 wizyt
pytanie zadane 7 listopada 2016 w C i C++ przez Puchatek Nowicjusz (120 p.)

Witam.

Piszę grę na zaliczenie przedmiotu, ale wyskakuje mi błąd i nie wiem dlaczego tak jest. Ogólnie za dobrze się nie znam na programowaniu obiektowym, dlatego zwracam się do was o pomoc

A więc tak, moim błędem jest : "error: 'map' is not a member of 'std'
error: 'y' was not declared in this scope
error: 'x' was not declared in this scope
error: 'car' was not declared in this scope

ogólnie robię wszystko w klasach, bo takie są wymogi mojego Profesora.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

komentarz 7 listopada 2016 przez jradlica Obywatel (1,540 p.)
Ten błąd jest bardzo czytelny, skąd kompilator ma wiedzieć co to jest 'x' 'y' 'car'?
3
komentarz 7 listopada 2016 przez niezalogowany

Apel

Niech osoba która zgłosiła to pytanie i zminusowała, niech się opanuje. Jasne błąd jest trywialny i jego rozwiązanie polega na przeczytaniu błędu, ale każdy kiedyś zaczyna ;)

komentarz 7 listopada 2016 przez Puchatek Nowicjusz (120 p.)
nie chodzi o x , y , car, tylko o ' map ' z tym mam problem, bo nawet jak deklaruje to i tak nic nie daje
komentarz 8 listopada 2016 przez niezalogowany
A jak próbujesz? Bo widzisz, widać kawałek kodu. Może coś w nagłowkach? Masz projekt z wielu plików, pokazujesz kawałek jednego. Ludzie ci tłumaczą, że kompilator nie wie co to map, x,y, car itp. Może próbowałeś je deklarować, ale gdzie? Jak? Pokaż cały kod w komplecie, to można coś powiedzieć.
komentarz 8 listopada 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

dodaj

#include <map>

 

komentarz 8 listopada 2016 przez niezalogowany

@Avernis samo dodanie nic nie zmieni, wciąż brakuje deklaracji w stylu

std::map< std::pair<int, int>, MyObject> mymap;

 

komentarz 8 listopada 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
A, nie zauważyłem tego nawet...

4 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 7 listopada 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Nie widać kodu, nie ma możliwości zbliżenia obrazka. Popraw to.
0 głosów
odpowiedź 7 listopada 2016 przez niezalogowany
Przede wszystkim kod wrzucamy w przeznaczonym do tego bloczku, a errory w wersji tekstowej a nie jako obrazek.

W skrócie: pierwszy błąd z "build message" mówi jaka jest przyczyna błędu: tablica "map" nie jest nigdzie zadeklarowana
0 głosów
odpowiedź 7 listopada 2016 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
Errory mówią same za siebie. Zmienne x, y, car i map nie zostały zadeklarowane.
1
komentarz 7 listopada 2016 przez niezalogowany
Nie zostały zadeklarowane, a nie zdefiniowane. Definiować próbował, ale nie było deklaracji
komentarz 7 listopada 2016 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
Thx, poprawione.
0 głosów
odpowiedź 8 listopada 2016 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
jeżeli to gra to polecam Ci stworzyć sobie jeden wielki obiekt od zarządzania zasobami, bo po tym x, y i map zakładam, że zadeklarowałeś je gdzieś w jakimś pliku i teraz masz problem. Nie lepiej mieć jeden obiekt/strukturę z zasobami? ;) Mógłbyś trzymać mapę w obiekcie Gra i w nim również napisać całą logikę gry typu funkcja update czy coś takiego, a resztę trzymałbyś sobie w jakiś innych obiektach. Np. Fizyka to oddzielna klasa i ona definiuje wszystkie kwadraty i to jak się zachowują. W jeszcze innej możesz zrobić sobie API do porozumiewania się z grafiką (nawet jeżeli to gra konsolowa). Nie twórz zmiennych globalnych w plikach, tylko jakieś zmienne w klasie, albo statycznie. Jedyne, co możesz trzymać po za klasą to stałe. ;) :))

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 344 wizyt
pytanie zadane 6 listopada 2018 w C i C++ przez inform Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 534 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2015 w Nasze projekty przez arek01996 Stary wyjadacz (12,100 p.)
+1 głos
0 odpowiedzi 94 wizyt
pytanie zadane 30 czerwca 2022 w JavaScript przez Renzov Obywatel (1,220 p.)

92,576 zapytań

141,425 odpowiedzi

319,650 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...