Przykładowo robię grę, w której chcę klasy: Mag, Łowca, Tropiciel.
Każda z postaci ma takie same "elementy", ale różne ich wartości, czyli HP, Energia, Mana.
Z kolei, każda klasa ma inną umiejętność specjalną (Mag=ściana ognia, tropiciel=płonąca strzała, łowca=grad strzał).
Teraz pytanie, czy zadziała, jak stworzę jedną klasę główną, zamieszczę w niej atrybuty oraz voidy do specjalności, a w int main () utworzę obiekty i odwołam do nich te funkcje (przykład poniżej), czy każdą klasę (Mag, Łowca, Tropiciel) będę musiał utworzyć w oddzielnym class?
Spoiler
class skills_specialum
{
int HP;
int energia;
int mana;
void scianaognia ()
{
trescfunkcji;
}
void plonacastrzala ()
{
trescfunkcji;
}
void gradstrzal ()
{
trescfunkcji;
}
};
int main ()
{
skills_specialum mag;
skills_specialum tropiciel;
skills_specialum lowca;
mag.scianaognia();
tropiciel.plonacastrzala();
lowca.gradstrzal();
}
Czy to zadziała? Czy będę musiał Maga, Łowce, Tropiciela w oddzielnych klasach robić (bo przecież mają inne specjalne UM)?