Mój kod programu wygląda tak:
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
class Potworek
{
private:
std::string name_;
int sila_uderzenia_;
public:
int sila_obrony_;
int hp_;
void atakowanie();
};
class Bohater
{
private:
std::string name_;
int sila_uderzenia_;
public:
int hp_;
int sila_obrony_;
void atakowanie();
};
void Potworek::atakowanie()
{
Bohater::hp_ = Bohater::hp_ - abs(sila_uderzenia_ - Bohater::sila_obrony_);
}
Jeszcze nie doszedłem do tego jak to zrobić, ale chciałbym wiedzieć już teraz. W jaki sposób odwoływać się do zmiennych klasy Bohater w metodach klasy Potworek? W obecnym stanie programu mam błędy:
- invalid use of non-static data member 'Bohater::hp_'|
- invalid use of non-static data member 'Bohater::hp_'|
- invalid use of non-static data member 'Bohater::sika_obrony_'|
Czyli źle się odwołuje. Jaka jest poprawna składania i jak to się nazywa w programowaniu obiektowym?