• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra w Kółko i Krzyżyk napisana w Javie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,344 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2016 w Nasze projekty przez baqazan Nowicjusz (230 p.)
Witam, jestem początkującym programistą w języku Java i właśnie stworzyłem swoją pierwszą aplikacje okienkową przy pomocy pakietu Swing - grę w Kółko i Krzyżyk. Chciałbym poprosić bardziej doświadczonych programistów o krytyczny komentarz dotyczący wszystkich aspektów tego programu - co zostało zrobione źle, co mógłbym zrobić lepiej / poprawić, czy kod jest czytelny i opisany właściwymi komentarzami, ew. co zrobiłem dobrze. Załączam link do kodu zamieszczonego na GitHubie. Z góry dziękuję za pomoc.

https://github.com/baqazan/TicTacToe

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 6 sierpnia 2016 przez Porcupine Nałogowiec (31,560 p.)

1) Masz trzy: if, else if, else if, a w nich dokładnie to samo: 

String winner = "Winner:   " + checkWinner();
JOptionPane.showMessageDialog(null, winner);
System.exit(0);

2) 

Zamiast:

checkWinner()=="X"

Powinieneś albo przekształcić swój kod żeby działał na char'ach albo sprawdzać w ten sposób:

checkWinner().equals("X")

3) 
Niepotrzebnie wywołujesz metodę checkWinner() najpierw w warunku if, a później wewnątrz if'a drugi raz. Zamiast tego przed if'em powinieneś przypisać to co checkWinner() zwróciło do jakiejś zmiennej

4) 

if(fields[0].getValue()!=null && fields[0].getValue()==fields[1].getValue() && fields[1].getValue()==fields[2].getValue())

Brzydkie to. Zauważ, że robisz to samo sprawdzenie 9 razy tylko dla różnych indeksów tablicy, zamiast tego mógłbyś stworzyć metodę, która zwarca boolean, a jako argumenty przyjmuje te indeksy tablicy - poprawia czytelność i kod jest krótszy.

5)