• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Visual Studio 2015 - po zbudowaniu aplikacji nie ma pliku .exe

0 głosów
1,273 wizyt
pytanie zadane 27 lipca 2016 w C i C++ przez Gracjan Pasik Obywatel (1,810 p.)
Zrobiłem prostą grę w SFML, ale po zbudowaniu nie mogę nigdzie znaleźć pliku *.exe. Jest folder projektu, są wewnątrz 2 foldery Debug i Release, ale nigdzie nie ma .exe.

Budowałem poprzez wciśnięcie klawisza F7, zmieniłem tryb budowania na Release.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 27 lipca 2016 przez niezalogowany
edycja 27 lipca 2016
A w jakim środowisku piszesz tą gierkę? Jak w Code::Blocks'ie, to wciśnij F9. Jak w Visual Studio, wciśnij F5.

Edit: nie zauważyłem, że w tytule jest Visual Studio 2015, sory ;)
komentarz 27 lipca 2016 przez niezalogowany
F5 to jest do debugowania, do uruchomienia to jest ctrl+F5
komentarz 27 lipca 2016 przez niezalogowany
Może to będzie głupie, bo jednak już dużo umiem, C++ mam raczej w małym palcu (jeśli chodzi o składnię itp.), ale dalej nie rozróżniam debugowania od kompilacji (czy budowania). Serio. Czy mógłbyś mi wyjaśnić, czym to się różni? Debugowanie to jakby znajdowanie błędów przez kompilator. Kompilator kompiluje (tak, wiem, masło maślane) program do języka zrozumianego dla komputera, aby można było go włączyć. Tak mi się wydaje. Ale czym się różni w takim razie debugowanie od kompilacji?
komentarz 27 lipca 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

@filipekczek7 Kompilacja polega na wykonaniu pliku wykonywalnego/biblioteki dynamicznej itp. z kodu źródłowego (w rzeczywistości polega ona na czymś innym, ale pozostańmy przy takim uproszczeniu). Debugowanie zaś to kompilacja + kontrola błędów, czyli np. skokowe wykonywanie kodu, podgląd wartości zmiennych na żywo i inne.

komentarz 28 lipca 2016 przez niezalogowany
No ale gdy skompiluję program bez debugowania, to wtedy skompiluje mi program taki jaki jest, nie wskaże żadnych błędów i będzie działał niepoprawnie, tak? Więc w takim razie, jest to trochę niepotrzebne. Póki co, to jest tak jak myślałem, jeśli chodzi o debugowanie, ale w takim razie, dlaczego by kompilować bez debugowania?
komentarz 28 lipca 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Program nie może być zdebugowany bez poprawnej kompilacji, zawsze musi być para kompilacja + debugowanie. Jak już mówiłem, zalety z tego płynące to jedynie kontrola błędów, ale to nie oznacza, że program ma źle działać bez debugowania - po prostu nie zobaczysz wielu cennych informacji.

Tak w ogóle debuggery są różne i są często konfigurowalne, więc możesz sobie ustawić, co ma pokazywać i co robić.

Bez debuggera da się żyć, ale często błędy są tak kosmiczne, że ja np. często używam wykonywania kodu krok po kroku.
komentarz 28 lipca 2016 przez niezalogowany
Aha, chyba już rozumiem, dziękuję bardzo :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,325 wizyt
pytanie zadane 25 sierpnia 2016 w C i C++ przez MrRozgunek Użytkownik (810 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 2,486 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 459 wizyt
pytanie zadane 20 września 2016 w C i C++ przez Fresky Początkujący (300 p.)

93,600 zapytań

142,524 odpowiedzi

322,993 komentarzy

63,085 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...