• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

strcmp () funkcja porównania w petli while pomoc

Object Storage Arubacloud
+1 głos
415 wizyt
pytanie zadane 1 lipca 2016 w C i C++ przez 1naswiecie Początkujący (410 p.)

Witam mam problem . Ostrzegam że jestem zielony, dopiero się uczę  więc proszę o wyrozumiałość :)

Oto kod:

 

#include <iostream>
#include <cstring>

using namespace std;

int main()
{
    const int Size = 100;
    char word [Size];
    int numberword=0;
    char matchword [] = "gotowe";

    cout << "Podaj slowa (kiedy skonczysz napisz \"gotowe\"" << endl;
    cin >> word;

    while (strcmp(word, matchword)!= 0 )
    {
        cin >> word;
        ++numberword;

    }
    cout << "Podano " << numberword << " slow."<< endl;


    return 0;
}

 

Pytanie jest takie, proszę wytłumaczcie mi co dokladnie się dzieje w tym kodzie.
Przede wszystkim, co się dzieje w warunku pętli. Czy to zero za znakiem różne jest typem bool ( False)?
Jak to się dzieje że program zamyka pętle w momencie kiedy wpisze słowo "gotowe:"?
Po co istnieje strumień wejścia CIN przed pętlą i w środku pętli. 
 z góry dziękuje. 
 

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 1 lipca 2016 przez PestkiGrochu Początkujący (460 p.)
wybrane 1 lipca 2016 przez 1naswiecie
 
Najlepsza