• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C# odziedziczona zmienna statyczna

Object Storage Arubacloud
+1 głos
208 wizyt
pytanie zadane 1 lipca 2016 w C# przez niezalogowany

Witam, chciałbym się upewnić czy dobrze ustawiam odziedziczoną zmienną statyczną.
ileZmiennych to zmienna statyczna którą ustawiam w konstruktorze, w sumie zawsze i chociaż jest to sposób myślę że jest lepszy a ja nie wiem jaki. 

public Tyrystor(string mod)
        {
            model = mod;

            ileZmiennych = 1;
        }

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 1 lipca 2016 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,040 p.)
edycja 1 lipca 2016 przez Sebastian Fojcik
 
Najlepsza

Nie możesz w ten sposób zliczać ilości zmiennych, bo jeśli w konstruktorze klasy ustawiasz zmienną statyczną na 1, to wtedy każdorazowe stworzenie obiektu tej klasy zmieni tę wartość na 1.

Jeśli chcesz zliczyć ilość obiektów występujących w grze, to myślę, że słusznie posłużyłeś się tutaj zmienną statyczną (to częsta praktyka), ale powinieneś w konstruktorze ją inkrementować:

ileZmiennych++;

Przy czym trzeba zaznaczyć, że jeśli Ty tą zmienną dziedziczysz z innej klasy, to w klasie pochodnej nie masz możliwości ustawienia jej wartości początkowej. Musisz to zrobić w klasie podstawowej. Zmienne statyczne się inicjalizuje od razu, bo potem już klops.

Radziłbym więc w klasie podstawowej napisać:

static protected int ileZmiennych = 0;

A potem w klasie pochodnej (w Twoim przypadku jest to chyba "Tyrystor") w konstruktorze inkrementować:

Tyrystor.ileZmiennych++;

Teraz jak stworzysz 5 obiektów typu "Tyrystor", to zmienna "ileZmiennych" będzie zawierała liczbę 5.

Przy odwoływaniu się do zmiennej statycznej posłużyłem się nazwą klasy, choć nie było to konieczne. To jest dobra praktyka, bo wtedy widać, że "ileZmiennych" jest zmienną statyczną. Polecam z tego korzystać.

Jeszcze jedno ostrzeżenie. Jak Masz klasę podstawową "Rodzic", w której jest jakaś zmienna statyczna i z tej klasy dziedziczą 2 inne klasy: "Potomek1" i "Potomek2", to ta odziedziczona zmienna statyczna jest wspólna dla obydwu klas pochodnych wraz z rodzicem. To znaczy, że jak Potomek1 zmieni wartość tej odziedziczonej zmiennej statycznej, to Potomek2 również będzie miał tą zmienioną wartość w swojej zmiennej i rodzic także. Bo ta statyczna jest współdzielona.

komentarz 1 lipca 2016 przez niezalogowany
jest to moje pierwsze użyte dziedziczenie, w C++ nie potrzebowałem tego, a teraz w C# potrzebuję. Dziękuję za pomoc

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 289 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2018 w PHP przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 296 wizyt
pytanie zadane 1 września 2015 w C i C++ przez criss Mędrzec (172,590 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 703 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2019 w C# przez rav89lodz Użytkownik (590 p.)

92,579 zapytań

141,431 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...