• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytania do tworzenia gry.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
171 wizyt
pytanie zadane 22 czerwca 2016 w C i C++ przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Witam. Chciałbym stworzyć grę, ogólny zarys już mam, ale widzę małe problemy. Załóżmy że gra jest konsolowa i nie obsługuje myszki i klawiatury, jedyne co nam pozostaje to sprawdzanie, czy komenda została wpisana. No teraz ktoś napisze, że to głupota sprawdzać za każdym razem warunek w if' ach, bo wtedy są różne drogi dalszej gry. Dlatego chciałem sie zapytać, czy użycie SFML do obsługi klawiatury i myszy oraz do zrobienia mapy itd. Będzie lepsze i zaoszczędzi lini kodu. I czy polecacie coś innego żeby to uprościć?
komentarz 22 czerwca 2016 przez C☺ndzi Stary wyjadacz (12,100 p.)
Ciekawy pomysł, ale myszy nie obsłużysz za pomocą SFML w konsoli.
komentarz 22 czerwca 2016 przez Ivan Maniak (60,650 p.)
Dobrze zrozumiałem? Dlaczego głupotom ma być sprawdzenie czy jakaś komenda została wpisana? Przecież po to jest IF/SWITCH. Aby sprawdzić czy coś zostało wpisane. Na takiej samej zasadzie można powiedzieć, że głupotom jest sprawdzanie jaki klawisz został wciśnięty. Przecież jakiś został, to po co sprawdzać jaki to dokładnie?
komentarz 22 czerwca 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

Dobrze, @Ivan wyobraź sobie, że tworzę grę na 8 bohaterów, w której jest ok 40 różnych mobów i kilku NPC, dodatkowo stworzyłem miasto które ma około 1600m^2 i później obszar poza miastem który ma około 2km^2, i sprawdzanie czy bohater jest obok NPC żeby coś kupić jest bardzo łatwe.

pozycja_NPC[20][36]
if(pozycja_bohater==pozycja_bohater[18][34])
{
cout<<"Napotkles NPC";
}

Ale mam np. funkcję help, w której są różne rzeczy i wtedy jest mały problem bo za każdym razem muszę spr czy bohater wpisał help lub coś innego. A jak to teraz piszę to myślę że mogę stworzyć funkcję i ją dokleić do każdego wpisania i samo będzie sprawdzać.

1
komentarz 22 czerwca 2016 przez Ivan Maniak (60,650 p.)

funkcję help, w której są różne rzeczy

Jakie to rzeczy?

bo za każdym razem muszę spr czy bohater wpisał help lub coś innego

Zależy jak chcesz wykonać tą grę. Bo można to zrobić za pomocą lokalizacji gracza. Wczytujesz komendy dostępne tylko dla danej lokalizacji.

Tak. Musisz sprawdzić czy ktoś wpisał X, a może Y. Ale po to został stworzony if lub coś "lepszego" czyli switch.
Jeżeli ktoś wpisał IDZ W GÓRĘ. To idę postacią w górę. Jeżeli ktoś napisał POMOCY. To wyświetlam jakiś tekst. Nie rozumiem co w tym jest dziwnego i jaki jest ten "mały problem".

Tak jak już wspomniałem, zależy co to za gra. Ale zrobiłbym to tak, że stworzyłbym klasę Commands i na niej wszystko miałoby działać. Ta klasa sprawdzałaby każdy tekst, który byłby wpisany. Sprawdzałaby też wszystkie dostępne komendy w aktualnym momencie. To znaczy, że miałaby listę wszystkich dostępnych komend, a to już bardzo ułatwia sprawę. Bo wystarczy teraz stworzyć klasę dla komendy HELP i po prostu w niej dodać jakaś metodę, która byłaby wykonywana w przypadku wpisania HELP. I tak dla każdej komendy.

komentarz 22 czerwca 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
edycja 22 czerwca 2016 przez DragonCoder
Tak mam to zrobione.

EDIT> Tylko męczy mnie jedna rzecz, ogólnie nie chciałem używać grafiki i obsługi muszki. Tylko konsola, tekst i klawiatura, bo jakoś takiej gry nie widziałem i chciałem spróbować tak RPG zrobić, a później na MMORPG
komentarz 22 czerwca 2016 przez Ivan Maniak (60,650 p.)
Więc w czym problem? Bo chyba został on już rozwiązany.
komentarz 22 czerwca 2016 przez TheFeniks Gaduła (4,690 p.)

Panowie komentarze do pytania są od tego żeby np napisać komuś aby wstawił wstawił kod w ramkę.
A jeżeli odnosisz się do pytania w sensie odpowiadasz to napisz odpowiedź a nie komentarz.

komentarz 22 czerwca 2016 przez Ivan Maniak (60,650 p.)
Pewnie. Ale odpowiedzi też są aby wyjaśnić ewentualne niejasności. Było zdanie twierdzące, że coś jest coś jest głupotą. Pytanie twierdzące nie jest pytaniem, więc jak najbardziej komentarze to imo odpowiednia sekcja aby takie coś wyjaśnić. A po drugie, jeżeli jakaś odpowiedz będzie rozdzielona na dwie sekcje, może ona być nie jasna. To znaczy, że pierwsze zapytałem co jest nie tak w pewnym zdaniu, a następnie z tego rozwinęło się coś więcej. Może i odpowiedz na pytanie, ale tak jak już napisałem. Imo nie powinno się takiego czegoś rozdzielać. A zawsze jest opcja zamknięcia tematu i napisania, że odpowiedz jest w komentarzu. Mój komentarz też jest sugestią osoby, która coś tam próbowała siedzieć w game devie, ale nie specjalnie mi się to spodobało. Tym samym nie chcę aby autor pytania traktował mojej wypowiedzi jako słusznej, a jedynie bardzo lekko zasugerował się nią, podczas rozwiązywania problemu.

A tak już poza schematy to nie będziesz mi mówił co mogę, a czego nie mogę robić ;)

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 393 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 433 wizyt
0 głosów
4 odpowiedzi 3,345 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2017 w JavaScript przez Keromi Nowicjusz (120 p.)

92,615 zapytań

141,465 odpowiedzi

319,779 komentarzy

61,997 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...