• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czemu moje projekty w Unity3d się ciągle sypią?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
511 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Kiedyś chciałem zrobić taką grę, że się chodziło po górach, było mnóstwo drzew, dolin, pagórków i trochę wyżyn. Gracz miał budować sobie schrony przed kłusownikami, wilkami, niedźwiedziami, kanibalami i innymi niebezpieczeństwami czyhającymi w dzikiej puszczy. To miało być coś w stylu The Forest i Minecraft. Problem pojawił się gdy zacząłem pisać kod w C# pod postacie i wtedy się okazało że mam poważny problem z implementacją. Wszystko nie chciało działać jak należy i cały projekt poszedł do kosza. Ostatnio chciałem zrobić taką grę że się wylądowało w tajemniczej jaskini i były tam różne szkielety, zombie, tajemnicze grobowce, trumny i mumie, które cię goniły lub wychodziły z nich nowe stwory i chciały cię zabić. Problem był ten sam - cała implementacja zaczęła się sypać, nie wiadomo było co do czego i poszedł projekt do kosza. Powiedzcie mi jak się wziąć za Unity3d by napisać jakąś sensowną grę i nie zawalić kodu C#?

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 18 czerwca 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
Stawiasz sobie za duże cele na początek. Żeby robić dobre gry musisz mieć jakieś doświadczenie które zdobędziesz ćwicząc. Zacznij od mniejszych pomysłów i stopniowo ćwicz różne funkcje i możliwości unity.
+1 głos
odpowiedź 18 czerwca 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
edycja 19 czerwca 2016 przez Patryk Krajewski
Napiszę to w punktach:

1. Zacznij od robienia jak najprostszej gry.

2. Rozpisz jak gra ma wyglądać lub zaprojektuj.

3. Rozbij na kamienie milowe i wykonuj je, a zobaczysz postęp.

4. Tego nie testowałem, ale Mirosław Zelent mówił coś o metodzie nauki w której ustawiasz sobie budzik na np.: godzinę i w tym czasie nie wchodzisz na facebooka, forum, irc i niczym się nie rozpraszasz. Raczej wykorzystać można to też w pracy.

5. Zakładam,że znasz C#i unity.
komentarz 19 czerwca 2016 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
@diablol:

1. Zawsze moim marzeniem było zrobienie takiego czegoś jak Battlefield, GTA czy Counter Strike. Co rozumiesz pod pojęciem najprostszej gry? Czy to może być takie coś jak Super Mario Bros czy bardziej coś w stylu Ping-Pong czy Pacman? Co do tego drugiego to takie coś da się bez problemu zrobić w Visualu Basicu.

4. Tiaaa, jak się drą upośledzeni ludzie w szkole to jak mam się skupić albo jak mama zadaje mi pytania, na które każdy człowiek powinien umieć sam sobie odpowiedzieć (bo nie może znaleźć krzyżyka).
komentarz 19 czerwca 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Miałem na myśli proste gry, ale 3D. Możesz zrobić coś jak The Forest, ale bez skomplikowanego AI.Bardzo mało tych budynków do zbudowania albo w ogóle żadnego. Dodać jakieś ścinanie drewna, menu, poruszanie się graczem i może zapis gry.
komentarz 19 czerwca 2016 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Tylko że przeciętni ludzie nie będą zachwyceni małą liczbą wyborów narzędzi. Przeciętni gracze wolą jak są sierpy, kilofy, młoty, topory, miecze, bazuki, pistolety, karabiny, jakieś kamienie pozwalające stworzyć portal do innego wymiaru, wybuchające stworki, smoki, zombie czy szkielety a nie ubogi wybór w grze. Wątpię żebym kolegów zadowolił grą napisaną przeze mnie w Unity3d. To już lepszy jest ten Minecraft, który został napisany w Javie.
0 głosów
odpowiedź 19 czerwca 2016 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
A ignorujesz, czy starasz się naprawiać wszelkiego rodzaju "Warningi" przy kompilacji kodu
komentarz 19 czerwca 2016 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
Przy tej pierwszej grze zdarzyło mi się ignorować.
0 głosów
odpowiedź 19 czerwca 2016 przez Jeesup Nowicjusz (240 p.)
Napiszę ci w jakiej ja aktualnie pozycji się znajduję, być może ci to pomoże zrozumieć co nieco. Też rozpocząłem wszystko od Unity, niestety kompletnie nie rozumiałem o co chodzi dokładnie w programowaniu więc zrezygnowałem z tego i ukazał mi się Python którego się uczyłem, całkiem dobrze mi szło, przyszła pora na Pygame który niestety nie posiada wystarczającą ilość materiałów dydaktycznych co spowodowało odejście od tego, aktualnie uczę się C++ dzięki czemu łatwiej jest mi teraz zrozumieć co tak naprawdę robiłem w Unity i myślę by nie spróbować swoich sił w jakimś frameworku do C++. Ale wszystkie te wydarzenia łączy jedna rzecz, ciągle chciałem robić jakąś porządną grę, dopiero przy Pygame zrozumiałem że celując zbyt wysoko bardzo łatwo się rozczarować jeżeli nie jesteśmy przygotowani do tego. Szczerze, jeżeli zaczniesz tworzyć proste gry, wtedy poznasz że jest to całkiem trudne, gdyż musisz wymyślić jak coś działa mimo że wydaje się to proste, to takie proste gierki dla początkujących będą stanowić potężną przeszkodę której pokonanie będzie nagradzane szczęściem jak i utrwaleniem nabywanej wiedzy.
komentarz 19 czerwca 2016 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Ominąłeś podstawy C++ tworząc odrazu gry, jest sporo pewnie informacji których w ogóle nawet pewnie nie znasz bo chcesz jak najszybciej tworzyć gry. Kiedyś jak będziesz miał problem, i przykładowo pola bitowe będą najprostszym rozwiązaniem a ty nawet nie wiesz czym będą, to czy jest sens? zaczynać od góry? Czy według Ciebie uczenie się wzór i pól figur etc. ma sens jeżeli dodawać nie potrafisz?

Oczywiście moje indywidualne zdanie, może się mylę sam jestem początkujący
komentarz 19 czerwca 2016 przez hubot Dyskutant (9,090 p.)
edycja 19 czerwca 2016 przez hubot
Mój główny język, na którym chcę się porządnie skupić to C#. Po co mam przeskakiwać nagle z C# na C++ skoro wiadomo że to przy nim chcę siedzieć? Jeżeli pamiętacie wątek czy nauka C++ przyda mi się w PHP to powinniście wyciągnąć odpowiednie wnioski. Po co mi jakieś pola bitowe, WINAPI, SFML w Unity3d?

Podobne pytania

–2 głosów
1 odpowiedź 229 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 268 wizyt
pytanie zadane 14 sierpnia 2018 w OpenGL, Unity przez BuxBleed Użytkownik (810 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 475 wizyt
pytanie zadane 30 marca 2018 w C# przez Kallas Nowicjusz (140 p.)

92,634 zapytań

141,505 odpowiedzi

319,883 komentarzy

62,015 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...