• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

programowanie GLSL

Object Storage Arubacloud
+1 głos
287 wizyt
pytanie zadane 17 czerwca 2016 w OpenGL, Unity przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
Witam,
Bawię się w pisanie różnych rzeczy w SFML i stwierdziłem że potrzebuje shadera, znalazłem kilka informacji o GLSL ale poszukuje dobrych i sprawdzonych poradników oraz rad od osób znających się na tym. Potrzebuje też informacji jak skonfigurować Visual Studio lub jeśli sie do tego nie używa VS jak zacząć zabawę z tym.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 17 czerwca 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
wybrane 17 czerwca 2016 przez Michał Muzyka
 
Najlepsza
Informacje o GLSL znajdziesz przede wszysktkim w dokumentacji OpenGL https://www.opengl.org/documentation/specs/

Prostych i kompleksowych poradników z tego co wiem niema. Na wprowadzenie powinieneś znaleźć kilka, nawet polskich, omawiających podstawy, pojęcia. Warto wpierw liznąć samego OpenGL, wtedy wszystkie typy glsl'a i operacje na nich będą znacznie czytelniejsze. Solidne o nim znajdziesz chociażby na stronie cp0x.

Co do środowiska, sam się z tym męczyłem. Istnieją programy do zabawy shaderami, jednak z reguły skupiają się na grafice 3d, są niejednokrotnie stare i dziwne w  obsłudze. Ze stron internetowych:

http://www.kickjs.org/example/shader_editor/shader_editor.html

https://www.shadertoy.com/new

Ja, finalnie zrobiłem sobie sam małe środowisko, edytując shadery w emacsie i patrząc na efekty za pośrednictwem napisanego na te potrzeby programu w sfml. Nic wielkiego, wyświetlał kilka obiektów nakładając na nie aktualnie edytowany shader. Sprawdziło się idealnie.
komentarz 17 czerwca 2016 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
dzięki za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie czy da się pobrać skompilowaną wersję shadera ze strony shafdertoy, ponieważ sfml pobiera pliki .frag lub .vert
komentarz 17 czerwca 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Z tego co wiem nie można dołączyć do projektu prekompilowanych shaderów, one są tworzone z kodu "w locie". Pliki .frag bądź .vert (jest jeszcze kilka innych roszszerzeń)  są zwyczajnymi plikami tekstowymi. http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.0/graphics-shader.php

Tutaj jest wyjaśnione jak wykorzystać je do wzbogacenia naszego arcydzieła. Ostrzegam że nie jest to proste i trochę Ci się spłaszczy czoło od uklepywania biurka ;). Radzę Ci zacząć najpierw od zaimplementowania w swojej grze jakiegoś shadera z przykładów dostarczonych razem z biblioteką. Możesz się w takiej sytuacji skupić tylko na kodzie sfml-a, nie martwiąc o poprawność glsl. Gdy implementację w grze będziesz miał gotową i przetestowaną, zajmij się kodem shadera. Będziesz wiedział gdzie szukać ewentualnych błędów.
komentarz 17 czerwca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Możesz użyć wczytywania shaderów z opengla, mogę ci nawet przesłać taką funkcję jeśli chcesz

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 180 wizyt
pytanie zadane 8 maja 2023 w OpenGL, Unity przez RufinB Obywatel (1,830 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 236 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 130 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...