Witam
Mam pytanie ogólne z jakby procedury tworzenia / korzystania z techniki objektowej, a więc :
Przypuśćmy że mamy klasę Pojazd, klasa ta zawiera atrybut prywatny (_float stan_zbiornika) oraz dwie metody Set_StanZbiornika(float value) i Get_StanZbiornika() dla wyjaśnienia jedna ustawia stan druga zwraca stan aktualny.
no i jeśli chcę wykorzystać tę klasę to oczywiście tworzę jej instancje np w jakimś startowym main:
Pojazd p = new Pojazd ()
i ustawiam wartość zbiornika na 500 L
p.Set_StanZbiornika(500)
no i pięknie mamy w klasie ustawioną wartość , gdzie banalnie korzystając z metody Get_StanZbiornika() w tej samej instancji klasy uzyskamy wartość 500
Ale powiedzmy że muszę stworzyć instancję nową klasy Pojazd w innym miejscu programu, gdzie chciałbym sprawdzić stan zbiornika pojazdu i oczywiście metoda Get_StanZbiornika() da nam 0 jeśli jej wcześniej nie ustawimy....
i moje pytanie... Jak zastosować przykład do rozwiązania takiego, aby utworzenie nowe instacji klasy w innym miejscu programu odwoływało się do jakiegoś "zbiornika danych" które raz ustawione w programie (np. na początku) będzie nam zwracało wyniki bez ponownego ustawiania... chciałbym aby ten zbiornik był np. ArrayList..
jeśli błądzę gdzieś z samym projektowaniem to proszę naprowadźcie mnie na prostą...
Z góry dzięki za odp