• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

czy zacząć od Unity czy od GameMaker

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,852 wizyt
pytanie zadane 27 kwietnia 2016 w C i C++ przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
Witam mam trudny wybór

czy zacząć ogólnie od łatwiejszego silnika GameMaker i potem przejść na Unity czy odrazu zacząć od Unity

chodzi mi mianowicie o to żeby było mi łatwiej korzystać z Unity a po GameMakerze chyba będe bardziej wiedział jak to wygląda itp.

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 27 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
To zależy, jak chcesz robić "bardziej pełnoprawne" programy, to polecam od razu zacząć od Unity, GameMaker jest dość prosty w obsłudze, ale po co uczyć się czegoś, czego jedyny plus, to że "jest prosty w obsłudze".Ogólnie, jeżeli chcesz zrobić jakiś duży projekt lub coś w 3D, to radzę zacząć od Unity, a od GameMaker'a, jeżeli zależy ci na robieniu gier 2D, kalkulatorów, Tetrisa, Snake'a itp.
komentarz 29 kwietnia 2016 przez Alwox Gaduła (4,840 p.)
Nie, ale bardzo interesowałem się tym tematem i w przeszłości też miałem mniej więcej taki cel żeby ,,robić gry". Teraz gdy nabrałem nieco więcej obycia w branży (studia informatyczne, wyjazdy na prezentacje / wykłady prowadzone przez ludzi z firm takich jak ms, znajomości w ,,fachu") wiem, że to nie wygląda tak jak na początku myślałem i próba robienia gier na własną rękę jest dość ryzykowna - trzeba zainwestować w to sporo czasu, a szansa że uda się z tego zarobić jakieś sensowne pieniądze jest nie duża (oczywiście mówię tu o ew planach na karierę bo do nauki czy dla własnej satysfakcji zawsze spoko). Natomiast praca programisty przy tworzeniu dużych gier nie różni się niczym od programowania np aplikacji - o ile nie zajmujemy stanowiska jakiegoś projektanta czy team leadera nie mamy raczej żadnego wpływu na grę przy której pracujemy.
komentarz 29 kwietnia 2016 przez Artur Wraga Obywatel (1,870 p.)
To właśnie jest moim zdaniem najgorsze w tym ,że kiedy pracujesz w jakiejś dużej firmie... to ktoś mówi co jak ma wyglądać, jak ma działać a ty masz to zrobić co do joty tak jak ci karzą i nikogo nie obchodzi twoje zdanie ,że np pies komados to całkowicie postrzelony pomysł w CoD ... każą ci zrobić samonaprowadzającą się wystrzeliwaną z ramienia rękawicę dla Snejka to robisz... mimo ,że to kompletnie idiotyczny pomysł.
komentarz 29 kwietnia 2016 przez Alwox Gaduła (4,840 p.)
Tak ale mało tego zazwyczaj piszesz tylko jakiś fragment kodu np funkcję czy klasę - dostajesz wytyczne co do tego będzie trafiać i co ma wyjść (z grubsza) a dopiero potem ktoś to składa więc w praktyce możesz nawet nie wiedzieć do czego to piszesz. Przytoczony ,,pies komandos" (nie grałem nigdy w CoD) to najprawdopodobniej dzieło kilkunastu osób z czego część (głównie programiści - graficy i animatorzy raczej powinni ;) ) nie musi nawet wiedzieć że to co piszą będzie elementem psa w CoD. Tak samo np często ludzie mylą pracę testera z recenzentem - wyobrażają sobie, że taki tester gra w grę i mówi co mu się nie podoba - w praktyce słyszałem że np (oczywiście są różne rodzaje testów) dostaje taki delikwent pustą planszę z płotkiem i graczem na koniu po czym jego zadaniem jest skakać nad płotem w tą i z powrotem aż się za przeproszeniem zesra (pojawi się jakiś błąd) z nudów ;)
komentarz 30 kwietnia 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
witam :)

dziękuje za odpowiedź , bo umiem już "coś" z c++ i zacząłem się uczyć Unreal Engine ,ale jak się za to wziąłem to pomyślałem że jest jeszcze dla mnie za trudny i zacząłem robic gry w game makerze i kilka projektów mam zrobione ,ale znowu tam jest inny język GML ale dość podobny do c++ i właśnie za rok idę do liceum gdzie będą uczyć Unity i pomyślałem czy nie zaczać od Unity bo jak patrzyłem to c# troche podobne do c++ i jak patrzyłem na jakiś kod to go umiałem zrozumieć więc teraz mam dylemat czy kontynuowac game maker czy zacząć unity i już troche zacząłem
komentarz 30 kwietnia 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
tak już robiłem jakieś projekty w game makerze , unity i unreal ale unreal kompletnie nie rozumiem wiec zaczynam od łaltwiejszych , ale na samym poczatku uczyłem się samego języka c++ żeby nauczyc się myśleć programistycznie
0 głosów
odpowiedź 28 kwietnia 2016 przez Alwox Gaduła (4,840 p.)
Game Makerem bawiłem się dość długo ale naprawdę dawno temu (zaczynałem chyba przy wersji 7, skończyłem mniej więcej jak zaczęły się pojawiać opcje przenoszenia gier na wersje mobilne) a z Unity 2D byłem tylko na jednym wykładzie i trochę o nim czytałem, więc ciężko mi powiedzieć jakie techniczne różnice są między nimi. Natomiast po samym pytaniu wnioskuję, że prawdopodobnie nie jesteś osobą doświadczoną w programowaniu ale chcesz zacząć przygodę z tworzeniem gier więc po pierwsze: 3D cię zupełnie nie interesuje (nie oszukujmy się - wymaga to sporej wiedzy i raczej nawet prosty projekt 3D robiony samemu wymaga poświęcenie ogromnej ilości czasu co na początku raczej nie jest motywujące). Jeśli faktycznie dopiero zaczynasz to też nie ma większej różnicy w czym kodzisz, prawda znajomość c# jest o wiele lepszą inwestycją, ale nie ma szans że jeśli kontynuował byś ,,zabawę" z programowaniem będziesz znał tylko jeden język więc to co cię interesuje na początku to nauka programistycznego myślenia, podstawy i tak w większości języków są identyczne. Jeśli GM jest łatwiejszy w obsłudze myślę, że to może być nawet zaleta bo mniejsza szansa że się po jakimś czasie zniechęcisz/znudzisz. Podsumowując, uważam że nie ma większej różnicy co wybierzesz, wydaje mi się, że w obu można robić gry na podobnym poziomie a wyniesiona z tego wiedza również powinna być podobna. Możesz spróbować obu i zobaczyć np który interfejs ci bardziej odpowiada.
komentarz 30 kwietnia 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
witam :)

dziękuje za odpowiedź , bo umiem już "coś" z c++ i zacząłem się uczyć Unreal Engine ,ale jak się za to wziąłem to pomyślałem że jest jeszcze dla mnie za trudny i zacząłem robic gry w game makerze i kilka projektów mam zrobione ,ale znowu tam jest inny język GML ale dość podobny do c++ i właśnie za rok idę do liceum gdzie będą uczyć Unity i pomyślałem czy nie zaczać od Unity bo jak patrzyłem to c# troche podobne do c++ i jak patrzyłem na jakiś kod to go umiałem zrozumieć więc teraz mam dylemat czy kontynuowac game maker czy zacząć unity i już troche zacząłem
komentarz 30 kwietnia 2016 przez Alwox Gaduła (4,840 p.)
Jak mówiłem podstawy są w większości bardzo podobne, GML również jest wzorowany na C++ dlatego też nie ma większej różnicy co wybierzesz najlepiej tylko skupić się na jakiś czas na jednym. Późniejsze przejście z jednego na drugi nie jest problemem - w firmach czasami np jak potrzebują programisty c# są w stanie wziąć człowieka doświadczonego w c++ i samodzielnie go przeszkolić. Ja bym na twoim miejscu został przy c++ - do niego chyba najłatwiej znaleźć materiały do nauki i pomoc. Jeśli koniecznie chcesz robić gry możesz do niego dodać biblioteki graficzne takie jak choć by Allegro czy SFML (dawno temu się tym bawiłem - może teraz istnieją lepsze). Ale jak mówiłem - większej różnicy nie ma - wybierz to co ci sprawia najwięcej przyjemności bo jest największa szansa że zostaniesz przy tym na dłużej.
komentarz 1 maja 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
tak sobie postanowiłem że w przyszłości będę tworzył gry w Unreal Engine ,bo tam c++ jest i zamierzam douczyć się c++ teraz czytam książkę symfonia c++ ,ale jak próbowałem coś z unreal zrobić to trochę za skomplikowane to było dla mnie, więc wziąłem się za Unity i już coś umiałem zrozumieć i teraz coś tam oglądam jakieś kursy i uczę się Unity i c# ,a w dalekiej przyszłości mam nadzieje że ta wiedza z Unity przełoży mi się na Unreal i będę już umiał albo łatwiej mógł zrozumieć dzięki Unity Unreal . Co pan o tym sądzi? czy zacząć odrazu od Unreal ?
komentarz 1 maja 2016 przez Alwox Gaduła (4,840 p.)
Jak mówiłem na tym etapie nauczenie się języka powinno być najważniejsze, silniki graficzne to tylko dodatek. Jeśli faktycznie masz mieć Unity w liceum to myślę, że warto zostać przy tym szczególnie, że mówisz że jest dla ciebie łatwiejszy.
komentarz 1 maja 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
okej dziękuje bardzo

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 536 wizyt
+1 głos
0 odpowiedzi 371 wizyt
pytanie zadane 14 lipca 2021 w C# przez Kamil Lewczuk Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 816 wizyt
pytanie zadane 20 września 2020 w OpenGL, Unity przez Wiktor Panecki Użytkownik (920 p.)

93,020 zapytań

141,983 odpowiedzi

321,283 komentarzy

62,366 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...