• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Code::Blocks fatal error: Game.h: No such file or directory

Object Storage Arubacloud
0 głosów
817 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2016 w C i C++ przez Mateusz Sarnowski Nowicjusz (190 p.)
zamknięte 22 kwietnia 2016 przez draghan

Witam,

mam pewien problem ze skompilowaniem swojego programu w Code Blocks.

Wszystko chodziło bardzo ładnie i bezproblemowo dopóki nie zmieniłem w opcjach  Select Target z Debug na Release.  Po tej zmianie program nie skompilował się i wyskoczył błąd jak w temacie Code::Blocks fatal error: Game.h: No such file or directory. Tak jakby kompilator przestał widzieć klasę w programie (a widział ją przed zmianą, dalej jest ona w tym samym katalogu).

W związku z tym z powrotem zmieniłem Select Target na Debug, i ponownie skompilowałem, jednak powyższy błąd dalej występuje.

Gdy biorę w komentarze includowaną klasę, której kompilator nie widzi, błąd pojawia się przy następnej. I tak ze wszystkimi.

Resetowałem ustawienia kompilatora, jednak nic to nie dało.

Nie mam pojęcia w czym może tkwić problem. Proszę o pomoc.

poniżej początek mojego pliku main.cpp

#include <SDL.h>
#include <stdio.h>
#include <iostream>

#include "Game.h"
#include"Piece.h"
#include"Board.h"
#include"IO.h"
#include"Timer.h"
//
//extern direction;

int main( int argc, char* args[] )
{

    IO init;
    if (!init.init())
        return 0;

    Piece piece;
    Board board(&piece, &init);
    Game game(&piece, &board, &init);


///-------------MAIN LOOP-------------------------------------------------
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    bool end_loop = false;
    SDL_Event event;

 

 

 

 

komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 22 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
wybrane 22 kwietnia 2016 przez Mateusz Sarnowski
 
Najlepsza
Pokaż drzewo plików swojego katalogu projektu.
komentarz 22 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Masz swoje pliki nagłówkowe w podfolderach. Albo w opcjach projektu dodaj podfolder 'include' do ścieżek dla kompilatora, albo każdy dołączany swój nagłówek poprzedź względną ścieżką do niego, np. #include "include/Game.h"

komentarz 22 kwietnia 2016 przez Mateusz Sarnowski Nowicjusz (190 p.)
Rzeczywiście, rozwiązało to problem ;) Program z powrotem się odpala.

Ciekawi mnie tylko jak to działało do tej pory, bo wcześniej tych ścieżek podanych nie miałem, a jednak ze sto razu skompilowało się poprawnie. Dopiero w momencie zmiany na Release...

no nic, dzięki wielkie za pomoc!
komentarz 22 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Nie powiem Ci, dlaczego stało się tak, a nie inaczej... bo musiałbym wiedzieć, co dokładnie robiłeś. ;)

Pozdrawiam, miłego kodzenia. :)
0 głosów
odpowiedź 22 kwietnia 2016 przez Mateusz Sarnowski Nowicjusz (190 p.)

Podobne pytania

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...