• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Python odwrotna kolejność cyfr

Object Storage Arubacloud
0 głosów
4,986 wizyt
pytanie zadane 22 marca 2016 w Python przez Lukasz95 Bywalec (2,160 p.)

Cześć mam problem, jestem nowym programistą pythona i chciałem napisać program który zamienia cyfry w liczbie na odwrót.  np. 123 -> 321
Ale mam pewne problemy ,chyba ze składnią. 

a=input("xxx")
x=a
while a:
    x=a%10
    a=a/10
    print(x)

 

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 22 marca 2016 przez Bantu Nałogowiec (34,170 p.)
wybrane 23 marca 2016 przez Lukasz95
 
Najlepsza
Najprościej to chyba zrobić tak, że zmieniasz liczbę na stringa, na stringu robisz reverse (reverse na stringu można zrobić tak: [::-1]). Teraz gdy chcesz operować dalej na liczbie to robisz powrotne rzutowanie. Jeżeli liczbe chcesz rozdzielić na same cyfry to robisz jakiegoś splita i rozdzielasz. Może nie jest najwydajniejsze rozwiązanie, ale najprostsze według mnie.

http://stackoverflow.com/a/13059602
+2 głosów
odpowiedź 22 marca 2016 przez Benek Szeryf (91,110 p.)

Proszę:

x = raw_input("Put a number: ")
l = list(str(x))
l.reverse()
x = int(''.join(l))
print x
–2 głosów
odpowiedź 15 sierpnia 2019 przez adambalski1 Obywatel (1,010 p.)
edycja 26 grudnia 2022 przez adambalski1

Myślę, że o wiele szybszym rozwiązaniem od tych bazujących na stringach byłoby zrobienie czegoś takiego.

def reverseInteger(x):
    res = 0

    while(x != 0):
        res = 10 * res + x % 10
        x //= 10

    return res

Wiem, że problem jest stary, ale może pomoże nowym osobom.

komentarz 26 grudnia 2022 przez Kwadrat Nowicjusz (100 p.)
Oguem Panie Majorze Suchodolski to

def reverseInteger(x):

    res = 0

    while(x != 0):

        res = 10 * res + x % 10

        x /= 10

    return res