• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed PHP | $_SESSION czy Cookies, co lepsze, bezpieczniejsze

Object Storage Arubacloud
0 głosów
347 wizyt
pytanie zadane 17 marca 2016 w PHP przez Widemo Użytkownik (920 p.)
zamknięte 17 marca 2016 przez Widemo
Witam , jestem początkującym programista i mam taki dylemat czy dawac zmienne sesyjne czy ciasteczka,bo kiedys wstawlem kod na forum i mialem tam dane urzytkownika zalogowanego przetrzymywane w zmiennych sesynych i ktos napisal ze tak sie nie robi bo to niebezpieczne, ale nie rozumiem dlaczego przeciez zmienne sesyjne sa przechowywane na serwerze a ciasteczka na pc, wiec chyba sesyjne powinny byc bezpieszczniejsze
komentarz zamknięcia: Znam odpowiedz

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 17 marca 2016 przez No Lime Gaduła (4,540 p.)
Dane użytkownika takie jak login, e-mail czy nawet id? Według mnie lepiej w zmiennej sesyjnej. Do ciasteczka raczej wsadziłbym informacje, które nawet w momencie przechwycenia na nic się nie przydadzą. Czyli np. ile razy ten użytkownik odwiedził Twoją stronę i tym podobne.
komentarz 17 marca 2016 przez Pietrak Pasjonat (18,850 p.)
Nie trzymałbym żadnej informacji po stronie użytkownika poza indywidualnym hashem jego sesji zmienianym za każdym odświeżeniem.
+1 głos
odpowiedź 17 marca 2016 przez Mateusz11 Pasjonat (22,910 p.)
W sesyjnych raczej wszystko daj, nie wiem kto Ci tak napisał, aczkolwiek wiem, że trudniej przechwycić dane z zmiennych sesyjnych, od tych, przechowywanych w Cookie
+1 głos
odpowiedź 17 marca 2016 przez Blacha Mądrala (5,960 p.)
Dość dziwną radę dostałeś. Cookies są po stronie klienta więc bezpieczeństwo twej strony by było zależne od użytkowników a ci bywają różni. Sesje zaś są trzymane przez serwer (dokładnie chyba przez program apache) i z internetu są nieosiągalne.
0 głosów
odpowiedź 17 marca 2016 przez Widemo Użytkownik (920 p.)