• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

IT-informacje i porady dla świeżaka

Object Storage Arubacloud
+1 głos
413 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Avalon Obywatel (1,130 p.)
Witam,czy ktoś mógłby mi opowiedzieć mniej więcej jak wyglądają poszczególne rodzaje pracy w IT?Jestem licealistą i chciałbym w przyszłości pójść na studia informatyczne.Szczególnie interesuje mnie programowanie,i bezpieczeństwo/zabezpieczenia serwerów/komputerów.Jak widać jestem dosyć zielony i chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o tej branży.Mógłby mi ktoś powiedzieć czego mógłbym zacząć się uczyć,na co zwracać uwagę?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 18 stycznia 2016 przez radek024 Szeryf (77,160 p.)
Polecam skupić się na Linuxie, ponieważ to on pełni dużą rolę w bezpieczeństwie danych. Widełki zainteresowań masz całkiem szerokie mimo to, usiadłeś do czegoś wcześniej, czy tylko tak rozmyślasz?
komentarz 18 stycznia 2016 przez Avalon Obywatel (1,130 p.)
Dopiero teraz,uczę się c++,podstawowych informacji o sieciach,html,css.Na razie tylko tyle jestem w stanie bo dochodzi nauka przedmiotów szkolnych.A mógłbyś powiedzieć czemu to akurat linux jest takim ważnym systemem(ew,jaka wersja)
1
komentarz 18 stycznia 2016 przez radek024 Szeryf (77,160 p.)
Linux jest ważny w środowisku sieciowym ze względu na całkowitą darmowość, możliwość kompletnego dostosowania systemu do swoich potrzeb oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, jest niezawodny oraz można powiedzieć, że uniwersalny. Na dodatek, jest kompatybilny z innymi systemami jeżeli idzie o kwestie sieciowe. Linux nie dzieli się na wersje, a na dystrybucje; na dobry początek możesz gdzieś zainstalować sobie Linuxa Minta, aby po prostu zobaczyć jak to działa.
komentarz 25 sierpnia 2016 przez Kamson Gaduła (4,280 p.)