#include <iostream> //biblioteka glowna
#include <cstdlib> //czyszczenie ekranu
#include <windows.h> //uspienie
#include <cstdio> //wczytywanie klawisza
using namespace std;
string pseudonim; //pseudonim
string pseudonimt; //pseudonim do dialogow
string narratort="narrator: "; //narrator do dialogow
string rycerz="rycerz", lucznik="lucznik", budowniczy="budowniczy"; //klasy
string miejsce; //miejsce w grze
string postac; //postac w grze
string menu; //menu w grze
string rzeka; //rzeka w grze
string wybor="Wybierz kontynuacje: ";
int klasa; //klasa
int opcja; //opcja z glownego menu
int wybord; //wybor dialogu
int main()
{
for(;;)
{
miejsce="zamek"; //miejsce domyslne
postac="posrednik krola"; //postac domyslna
rzeka="Birda"; //rzeka domyslna
wybord=0; //wybor domyslny
while(opcja!=1 && opcja!=2)
{
cout << "{*}GLOWNE MENU{*}" << endl << endl;
cout << "1. Nowa gra" << endl;
cout << "2. Wyjdz z gry" << endl;
cout << endl << "* Nazwy w grze sa przypadkowe." << endl;
cout << endl << "Wybierz opcje z menu glownego(1-2): ";
cin >> opcja;
if(opcja==1)
{
system("cls");
}
else if(opcja==2)
{
system("cls");
cout << "Gre stworzyl *" << endl;
Sleep(2000);
cout << "Do skompilowania zostal uzyty *";
Sleep(2500);
return 0;
}
else
{
system("cls");
cout << "Nie ma takiej opcji w menu glownym!";
Sleep(1500);
system("cls");
}
}
klasa = 0; //usuwanie klasy
while(pseudonim=="")
{
cout << "Witaj graczu!" << endl;
cout << "Podaj swoj pseudonim: ";
cin >> pseudonim;
}
pseudonimt=pseudonim+"[ty]: "; //ustawienie pseudonimu do dialogow
menu="[MENU] Gracz |"+pseudonim+"| znajduje sie w: |"+miejsce+"| [MENU]"; //menu gry
system("cls");
while(klasa!=1 && klasa!=2 && klasa!=3)
{
cout << "Dostepne klasy:" << endl;
cout << "1. Rycerz" << endl;
cout << "2. Lucznik" << endl;
cout << "3. Budowniczy" << endl;
cout << "Wybierz swoja klase(1-3): ";
cin >> klasa;
if(klasa==1)
{
system("cls");
Sleep(1000);
cout << "{*}PODSUMOWANIE{*}" << endl << endl;
cout << "Twoj pseudonim: " << pseudonim << endl;
cout << "Twoja klasa: " << rycerz << endl;
cout << "Miejsce poczatkowe: " << miejsce << endl;
Sleep(2000);
while(getchar()!='\n');
{
cout << endl << endl << "Wcisnij ENTER, aby rozpoczac przygode!";
getchar();
}
//poczatek gry
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
Sleep(4000);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(4000);
cout << postac << ": dialog" << rzeka << "." << endl;
Sleep(5000);
cout << pseudonimt << "dialog" << endl;
Sleep(4000);
cout << postac << ":dialog" << endl;
Sleep(4000);
while(wybord!=1 && wybord!=2)
{
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(1000);
cout << endl << "1. dialog" << endl;
cout << "2. dialog << endl;
cout << endl << wybor;
cin >> wybord;
if(wybord==1)
{
cout << endl << endl << pseudonimt << "dialog" << endl;
Sleep(1500);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(3500);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(4500);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(4200);
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
Sleep(2000);
cout << narratort << pseudonim << " dialog.";
Sleep(5500);
miejsce="kuznia"; //zmiana miejsca
postac="kowal"; //zmiana postaci
menu="[MENU] Gracz |"+pseudonim+"| znajduje sie w: |"+miejsce+"| [MENU]"; //menu gry
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
Sleep(3000);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(3000);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(4500);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(2000);
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
Sleep(2000);
cout << narratort << pseudonim << " dialog";
Sleep(5500);
miejsce="most nad rzeka " << rzeka; //zmiana miejsca
postac="nadzorca"; //zmiana postaci
menu="[MENU] Gracz |"+pseudonim+"| znajduje sie w: |"+miejsce+"| [MENU]"; //menu gry
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
Sleep(3000);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(3000);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(3500);
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(4500);
wybord=0; //usuwanie wyboru
while(wybord!=1 && wybord!=2)
{
cout << postac << ": dialog" << endl;
Sleep(1000);
cout << endl << "1. dialog" << endl;
cout << "2. dialog" << endl;
cout << endl << wybor;
cin >> wybord;
if(wybord==1)
{
cout << endl << endl << pseudonimt << "dialog" << endl;
Sleep(1500);
}
else if(wybord==2)
{
cout << pseudonimt << "dialog." << endl;
Sleep(1500);
}
else
{
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
cout << "Nie ma wyboru, o takim numerze!" << endl << endl;
Sleep(1500);
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
}
}
}
else if(wybord==2)
{
cout << pseudonimt << dialog" << endl;
Sleep(3000);
}
else
{
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
cout << "Nie ma wyboru, o takim numerze!" << endl << endl;
Sleep(1500);
system("cls");
cout << menu << endl << endl;
}
}
}
else if(klasa==2)
{
system("cls");
Sleep(1000);
cout << "{*}PODSUMOWANIE{*}" << endl << endl;
cout << "Twoj pseudonim: " << pseudonim << endl;
cout << "Twoja klasa: " << lucznik << endl;
cout << "Miejsce poczatkowe: " << miejsce << endl;
Sleep(2000);
while(getchar()!='\n');
{
cout << endl << endl << "Gra z klasa LUCZNIK jest w trakcie tworzenia." << endl;
cout << endl << "Wcisnij ENTER, aby wrocic do glownego menu!";
getchar();
}
system("cls");
}
else if(klasa==3)
{
system("cls");
Sleep(1000);
cout << "{*}PODSUMOWANIE{*}" << endl << endl;
cout << "Twoj pseudonim: " << pseudonim << endl;
cout << "Twoja klasa: " << budowniczy << endl;
cout << "Miejsce poczatkowe: " << miejsce << endl;
Sleep(2000);
while(getchar()!='\n');
{
cout << endl << endl << "Gra z klasa BUDOWNICZY jest w trakcie tworzenia." << endl;
cout << endl << "Wcisnij ENTER, aby wrocic do glownego menu!";
getchar();
}
system("cls");
}
else
{
system("cls");
cout << "Nie ma takiej klasy!";
Sleep(1500);
system("cls");
}
opcja = 0; //usuwanie poprawnej wartosci
pseudonim = ""; //usuwanie pseudonimu
}
}
}