• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie Obiektowe.

Object Storage Arubacloud
+4 głosów
619 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2015 w PHP przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
Witam. Tak jak w temacie. Do czego służy programowanie obiektowe? Oglądałem wiele kursów na ten temat, ale zawsze prowadzący przedstawia to w opisaniu jakieś rzeczy obiektwowo. Na przykład jabłko. Dobra panie, opisałeś sobie to obiektowe, wyświetliłeś to na stronie, wszystko ładnie, cacy. Ale... Po co Ci to? Dlaczego po prostu nie napiszesz w html'u albo w php echo "Jabłko, czerwone, kształt owalny rośnie na jabłoni..." itp. Sądze iż są to złe przykłady. Bo właśnie przez takie coś ciężko mi to zrozumieć. Gdyby ktoś był tak miły aby wyjaśnił mi po co mam używać obiektowośi, to byłbym bardzo wdzięczny. Najprędzej zrozumiem jak ktoś poda przykład, że np: w wielkim projekcie o psach się to przydaje dlatego że... i nie musisz powtarzać kodu... dla twoich kolegów z biura jest to łatwiejsze... ble ble ble. Chętnie podyskutuję. : ) Pozdrawiam.

8 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez Ithrasil Obywatel (1,820 p.)
wybrane 4 kwietnia 2015 przez HaKIM
 
Najlepsza
Dobre pytanie, naprawdę dobre. Do obiektowościu spróbuj podejść z tej strony:

Normalnie w programie napisanym strukturalnie masz sobie zmienne. I te zmienne mają jakieś wartości , np  . int dlugosc = 5. To wiesz, tu pewnie wszystko ogarniasz. Ale gdy np. chcesz stworzyć sobie w swoim programie jakiś kształt to wtedy zaczyna się zabawa. Normalnie musiałbyć zrobić takie coś: int DlugoscKsztaltu, int SzerokośćKsztaltu, string NazwaKsztaltu itd. żeby opisać ten kształt. Wtedy możesz sobie pomyśleć, hmmm a co jeśli chcę zrobić nowy kształt? No i tutaj możesz tworzyć nowe zmienne albo stworzyć tablicę zmiennych(np. DlugoscKsztaltu[100] na wypadek tworzenia nowych kształtów). Sam widzisz, przy takim czymś w programie zaczyna robić się "syf". W tym momencie, jak rycerz na koniu, przychodzą obiekty. Zamiast DlugoscKsztaltu, robisz klasę "Ksztalt" zawierającą właściwości(zmienne obiektowe) opisujące ten kształt takie jak: int szerokosc, int dlugosc itd. Zamiast porozrzucanych zmiennych, masz taki pojemnik. Traktuj obiekty jak takie pojemniki na zmienne i funkcje, a czasem inne obiekty.
komentarz 4 kwietnia 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
Dzięki za odpowiedź. Chyba zrozumiałem. Cóż... Pozostało tylko czekać aż będę sobie robił projekt for fun, w którym obiektowość przydałaby się.
+2 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez toaspzoo Dyskutant (8,300 p.)
Najprościej mówiąc – żeby się nie powtarzać.

Dobrym przykładem będzie samochód. Samochód jak każdy inny przedmiot ma swoje właściwości. Ale ogólnie mówimy na to samochód. Programowanie obiektowe pozwala na stworzenie czegoś w rodzaju bazy dla tego pojazdu. Domyślnie ma 4 koła, silnik z przodu, dwie pary drzwi + bagażnik.
Fabryka "obiektowa" oraz fabryka "strukturalna". Obie fabryki produkują samochody. Fabryka strukturalna nawet trochę szybciej. Tylko co z tego, jeśli manufaktura strukturalna może produkować tylko jeden typ pojazdów, gdy obiektowa ma elastyczne wytyczne produkcji.

 

Ot tyle ode mnie :)
0 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez Dawid Sobieszczuk Mądrala (6,240 p.)
Dzięki klasą kod staje się bardziej czytelny. Łatwiej wprowadzać zmiany. Tej samej klasy można używać w wielu projektach.
0 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez Valery Użytkownik (510 p.)

Tego prościej nie da się wytłumaczyć niż zrobił Pan Mirek: https://www.youtube.com/playlist?list=PLOYHgt8dIdozvOVheSRb_qPVU-4ZJA7uB

0 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
Dobra przeczytałem dwa razy i zrozumiałem. Ale... Kiedy nam się coś takiego przyda? Często używa się czegoś takiego w projektach? I czy pomaga to w pracy grupowej, gdzie sami nie pracujemy nad kodem a robimy to wspólnie?
komentarz 4 kwietnia 2015 przez toaspzoo Dyskutant (8,300 p.)
Pomaga w pracy grupowej. I to bardzo. Łatwiej podzielić obowiązki – każdy robi osobny moduł a potem składa się wszystko "do kupy"
komentarz 4 kwietnia 2015 przez Kuba Stary wyjadacz (12,460 p.)
Reguła jest prosta. Im większy projekt, tym bardziej docenisz programowanie obiektowe.
0 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2015 przez Ojcov Użytkownik (760 p.)
Ja sam tydzień temu zainteresowałem się programowaniem obiektowym i spędziłem dużo czasu na przeszukiwaniu internetu szukając poradników. Znalazłem głównie to samo co ty, owoce, zwierzęta itp. Kupiłem sobie jednak książkę z której aktualnie się uczę. Jest to "PHP Obiekty, wzorce, narzędzia" autor: Matt Zandstra. Jeśli mogę coś od siebie dodać na temat zastosowania to myślę że jest to spore ułatwienie ponieważ stosując klasy tworzymy tak jakby szablon z którego możemy "odcisnąć" mnóstwo obiektów w wielu miejscach gdzie owa klasa jest dostępna. W przypadku konieczności dokonania jakichś zmian prościej jest dokonać je w jednym miejscu tj. szablonie(klasie) aniżeli w każdym obiekcie.
0 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
Obiektowosc wykorzystywana jest przy duzych projektach. Pisze sie wtedy duze klasy ulatwiajace pozniej klepanie kodu.
0 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2015 przez GrzesiekB Gaduła (3,720 p.)
Uczyłem się podejścia obiektowego z materiałów dostępnych w sieci + podglądałem kody PHP od bardziej zaawansowanych programistów. Programowanie obiektowe to nie sposób programowania, a sposób myślenia o otaczającym Cię świecie. Nie mam takiego talentu do przekazywania wiedzy jak MZ, ale teraz gdy chcesz opisać samochód tworzysz zmienne lub tablice ze zmiennymi (przy jednym samochodzie nie ma problemu, ale przy 100 ktore będziesz chciał opisać juz pojawia Cię problemy). W obiekcie myślisz tylko jak go opisać, tworzysz szablon (klasę) a później tylko opisujesz go zmiennymi. Taki obiekt ma jednak jedną ważną cechę - możesz do niego przypisać metody (funkcje) które działają tylko na tym obiekcie i zawsze masz zdefiniowane wszystkie zmiene. Jeśli korzystasz z bazy danych (a wtedy to jest najbardziej odczuwalne) możesz utworzyć obiekt samochod(33) - w nawiasie Id z bazy - dane o takim aucie mogą Ci się same załadować. Najpopularniejsze metody będą wtedy save() /zapisze Ci obiekt w bazie/ czy delete() wywołane na obiekcie - nie martwisz się czy podasz odpowiednie Id - id będzie wcześniej załadowane z bazy. Możesz sobie otworzyć i pracować jednocześnie na 5000 obiektów w kilkdziesięciu liniach kodu.

 

Do czasu aż nie zacząłem korzystać na dużą skalę z mySQL i Firebird spod PHP nie potafiłem tego ogarnąć - później jak zmieniłem myślenie o opisywanych obiektach nagle wszystko stało się jasne i klarowne.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 227 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 263 wizyt
pytanie zadane 7 sierpnia 2019 w PHP przez Vincent Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 422 wizyt
pytanie zadane 22 stycznia 2019 w PHP przez niezalogowany

92,623 zapytań

141,478 odpowiedzi

319,821 komentarzy

62,005 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...